פרוייקטור הקורונה, פרופ' אש בביקור בעיריית חיפה:" יש קשר בין העלייה בתחלואה למוטציה הבריטית"

פרוייקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש וצוותו, ערכו היום פגישת עבודה עם ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, הנהלת העירייה ומפקדי המשטרה ופיקוד העורף. פרופ' אש קיבל סקירה מקיפה על פעילות העירייה מאז פרוץ המגפה ועל שיתוף הפעולה הפורה וההדוק בין עיריחת חיפה לגורמים הרלוונטיים: ממשרד הבריאות דרך בתי החולים בעיר ועד המשטרה ופיקוד העורף. אל"מ אמיר הראל, מפקד נפת חיפה בפיקוד העורף:" כשאני קם בבוקר ומגיע להערכת מצב בעיריית חיפה אני מגיע הכי רגוע שיש. כשהרמטכ"ל או סגנו מבקרים באזור, ברור לכולנו שניקח אותם ללמוד איך רשות מקומית צריכה לנהוג בעת חירום ובנושא הזה חיפה מובילה והכל מתנהל כאן לעילא ולעילא." ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם:" המערכת העירונית מתקתקת ופועלת בצורה מאורגנת ומסודרת גם מול הקהילות השונות בחיפה והבנת הצרכים הנקודתיים בכל שכונה בעיר. זה הזמן להודות לכל עובדי העירייה המסורים, למנהלים שיושבים כאן ולגורמים הרבים שפועלים אתנו בשיתוף פעוללה מעורר השתאות. אני מקווה שכולם יקפידו על הנחיות הסגר ושנוכל בקרוב מאוד לשחרר את המשק ולחזור לשיגרה." פרופ' נחמן אש:" אש:" אני מודה לראש העיר על האירוח והפגישה. חיפה רשות איתנה ופועלת בימי המשבר באופן אחראי וטוב. הכניסה לסגר היום היא בגלל התפרצויות בהרבה מוקדים בארץ ואנחנו יכולים אולי לקשור את זה למוטציה הבריטית. קשה לנו להעריך עד כמה היא נפוצה אבל אנחנו מעריכים שיש לזה קשר לעלייה בתחלואה בעיקר במגזר החרדי. החשש הגדול שלנו הוא מול המוטציה שעלולה לייצר תחלואה יותר גדולה. כשני מיליון איש התחסנו עד כה. אנחנו עושים מאמצים להביא עוד חיסונים. אני מקווה שנצליח לראות את אפקט החיסונים כבר בשבוע או בשבועיים הקרובים וזה הדבר החשוב כי אם נראה ירידה בתחלואה הקשה נוכל לשחרר את המשק בסוף הסגר הזה. אנחנו עושים פעולות למיפוי המוטציה הזאת וגם פועלים למנוע את הגעתה של המוטציה הדרום אפריקאית שלא בטוח שהחיסונים יתנו לה מענה." קרדיט צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה. למעוניינים - יש וידיאו. נא לפנות בפרטי

פרוייקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש וצוותו, ערכו היום פגישת עבודה עם ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, הנהלת העירייה ומפקדי המשטרה ופיקוד העורף.
פרופ' אש קיבל סקירה מקיפה על פעילות העירייה מאז פרוץ המגפה ועל שיתוף הפעולה הפורה וההדוק בין עיריחת חיפה לגורמים הרלוונטיים: ממשרד הבריאות דרך בתי החולים בעיר ועד המשטרה ופיקוד העורף.
אל"מ אמיר הראל, מפקד נפת חיפה בפיקוד העורף:" כשאני קם בבוקר ומגיע להערכת מצב בעיריית חיפה אני מגיע הכי רגוע שיש. כשהרמטכ"ל או סגנו מבקרים באזור, ברור לכולנו שניקח אותם ללמוד איך רשות מקומית צריכה לנהוג בעת חירום ובנושא הזה חיפה מובילה והכל מתנהל כאן לעילא ולעילא."
ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם:" המערכת העירונית מתקתקת ופועלת בצורה מאורגנת ומסודרת גם מול הקהילות השונות בחיפה והבנת הצרכים הנקודתיים בכל שכונה בעיר. זה הזמן להודות לכל עובדי העירייה המסורים, למנהלים שיושבים כאן ולגורמים הרבים שפועלים אתנו בשיתוף פעוללה מעורר השתאות. אני מקווה שכולם יקפידו על הנחיות הסגר ושנוכל בקרוב מאוד לשחרר את המשק ולחזור לשיגרה."

פרופ' נחמן אש:" אש:" אני מודה לראש העיר על האירוח והפגישה. חיפה רשות איתנה ופועלת בימי המשבר באופן אחראי וטוב. הכניסה לסגר היום היא בגלל התפרצויות בהרבה מוקדים בארץ ואנחנו יכולים אולי לקשור את זה למוטציה הבריטית. קשה לנו להעריך עד כמה היא נפוצה אבל אנחנו מעריכים שיש לזה קשר לעלייה בתחלואה בעיקר במגזר החרדי. החשש הגדול שלנו הוא מול המוטציה שעלולה לייצר תחלואה יותר גדולה. כשני מיליון איש התחסנו עד כה. אנחנו עושים מאמצים להביא עוד חיסונים. אני מקווה שנצליח לראות את אפקט החיסונים כבר בשבוע או בשבועיים הקרובים וזה הדבר החשוב כי אם נראה ירידה בתחלואה הקשה נוכל לשחרר את המשק בסוף הסגר הזה. אנחנו עושים פעולות למיפוי המוטציה הזאת וגם פועלים למנוע את הגעתה של המוטציה הדרום אפריקאית שלא בטוח שהחיסונים יתנו לה מענה."

קרדיט צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.