מחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה: בעקבות משבר הקורונה 33% מחברי הקיבוצים מביעים דאגה רבה ממצבם הכלכלי האישי

אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה

בעקבות משבר הקורונה 33% מחברי הקיבוצים מביעים דאגה רבה ממצבם הכלכלי האישי ו 34% מהם ציינו כי נפגעו כלכלית  במידה בינוניות או רבה בתקופה זו, כך עולה מסקר שערכו פרופ' מיכל פלגי, אליאט אורחן וצוות המכון לחקר הקיבוץ והרעיון השיתופי באוניברסיטת חיפה.

מנתוני הסקר שנערך בחודש אוגוסט 2020 ובו השתתפו 590 גברים ונשים מ- 30 קיבוצים שנדגמו באופן אקראי, עולה כי 28% מהמשיבים חוששים כי לא יוכלו לממן את הצרכים של ילדיהם ו-26% חוששים מאבדן מקור ההכנסה.

עוד עולה מנתוני הסקר כי קרוב לשני שלישים מחברי וחברות הקיבוצים מציינים כי הם יכולים לסמוך על אנשים בקיבוץ שיעזרו להם בעת משבר  ואחוז נמוך יותר (41%) סבורים שקיימים יחסי אמון בין הגרים בקיבוץ.

בכל הקשור לביטחון במעטפת הקהילתית נמצא כי קרוב ל 75% מהמשיבים מציינים כי בקיבוצם קיימת עזרה הדדית ודאגה לאחר וכשני שלישים סבורים שקיבוצם מאורגן למצבי חירום ולמשבר הקורונה.

"למרות שרוב הקיבוצים (80%) עברו שינוי לקיבוץ מתחדש שם קיימים פערים בהכנסתם של החברים עדיין קיים חוסן חברתי וחוסן קהילתי. רוב האנשים מרגישים שהם יכולים לסמוך על חבריהם בקיבוץ וכן על כך שאם יצטרכו הקיבוץ יקיים את אחד מערכיו המרכזיים והוא הערבות ההדדית לכל חבריו. יחד עם זאת אין להתעלם מכך שישנה קבוצה של בין רבע לשליש מהחברים שמודאגת ממצבה הכלכלי בעת הזאת",אמרה פרופ' פלגי.

קרדיט: אוניברסיטת חיפה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.