אוזניה ללא מוסיקה מענגת

צוות מחלקת אף אוזן וגרון במרפאה היועצת של כללית בארמון שלף אוזניה שחדרה לעומק אוזנה של מטופלת
אוזניה שהוצאת מאוזן מטופלת על ידי דר נחום מרום 1
צילום: דוברות כללית מחוז חיפה וג"מ

לחדרו של מנהל מחלקת אף אוזן וגרון במרפאה היועצת של כללית במגדל ארמון, ד"ר נחום מרום, נכנסה אישה שדיווה על כאב אוזן חריף. בשיחה עמה הסתבר שהכאב החל לאחר ששבוע קודם לכן התאמנה במכון כושר. היא פנתה תחילה לטיפול רפלקסולוגי שהקל מעט על הכאב, אך לא באמת סייע. בשיחה עמה הסבר שהאישה התאמנה בחדר הכושר תוך כדי האזנה למוסיקה באוזניות שהצמידה לאוזנה ועל כן התעורר אצל ד"ר מרום חשד שמדובר בגוף זר שחדר לאוזנה. בעזרת אילונה דימנשטיין- מנהלת הסיעוד במרפאה שלף ד"ר מרום מאוזנה של המטופלת כיפה של אוזניה שהייתה תקועה בעומק תעלת אוזן ימין.

עד שרופא שלף את הגוף הזר, היא הסתובבה עם אוזניה, אך לדאבונה לא שמעה מוסיקה נעימה…

ד"ר מרום מציין, כי למזלה של המטופלת, היא לא ניסתה להכניס אוזניות חדשות לאוזניה, כי אז האוזניה שחדרה כגוף הזר עלולה הייתה לחדור עוד יותר בעומק תעלת האוזן, מצב שהיה מסכן את קרום התוף הדק העדין באוזן וכמובן היה מקשה על שליפתו. כמו כן, עלול להתפתח זיהום באוזן.

ד"ר מרום מדגיש שצריך להיזהר משימוש באוזניות עם כיפה Dome, פן יתקעו באוזן ומציין שאם חלילה קורה אירוע כזה, יש לפנות בדחיפות לעזרת רופא, עדיף רופא אף אוזן וגרון ולהימנע מכל ניסיון לשלוף לבד גוף זר מהאוזן. זו גם ההזדמנות, מציין צוות אף, אוזן וגרון בכללית, לשוב ולהמליץ להימנע מחיטוט יתר באוזניים בעזרת קיסמים, שלא אחת נשברים או שצמר הגפן ניתק מהם וחודר לאוזן.

ד"ר מרום מציין כי במרפאתו יש כבר אוסף של חפצים זרים ששלף מאוזני מטופלים, שאחד היותר מוזרים בהם עכביש שעיניו הציצו בעת שבדק את האוזן באוטוסקופ ואז מיהר לשלוף אותו מעומק אוזנו של המטופל…

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.