״לא משאירים אף אחד לבד!״

כנס חיפאי בנושא איתור וטיפול באזרחים ותיקים עריריים הנמצאים במצבי בדידות, הזנחה וסיכון

כנס חיפאי בנושא איתור וטיפול באזרחים ותיקים עריריים הנמצאים במצבי בדידות, הזנחה וסיכון, התקיים הבוקר במעמד רה״ע עינת קליש רותם, שאמרה בפתח הכינוס: "מדובר בתופעה קשה ומצערת, אנו מחוייבים לפעול למיגורה ביחד עם כל הגורמים בעיר״.

לאור אתגרי השעה, יזם מינהל הרווחה בעיריית חיפה כנס שמטרתו איתור וטיפול בבודדים ואזרחים ותיקים עריריים.

בנוסף למנהלי אגפי העירייה, לקחו חלק בכנס, שנערך בזום, עשרות נציגים ממוסדות ציבוריים, ארגוני חברה אזרחית עמותות ומתנדבים, בינהם: משרד הרווחה, ביטוח לאומי, בתי חולים, קופות חולים, אוניברסיטת חיפה, ועד נווה שאנן, פעילים משכונת הדר, מתנ״סים, לב ח״ש, מיל״ב, מרכזים קהילתיים, שקמונה, עמידר, זק״א, מד״א ועוד.

במהלך הכנס ניתנה סקירה על הנעשה בתחום, הן ע״י שירותי הרווחה העירוניים והן ע״י האירגונים, העמותות והשירותים השונים ונבחנו הצעדים לקיום מהלכים משותפים, קצרי וארוכי טווח למיגור התופעה.

בסיכום הכנס הוחלט כי עיריית חיפה בהובלת מינהל הרווחה ובסיוע כל השותפים, תתכלל תהליך ליצירת תוכנית עבודה מתודולוגית אשר תלמד את התופעה, תזהה את הפערים באיתור התושבים בסיכון ותציע פתרונות ישומיים תוך התמודדות עם החסמים המשפטיים.

רה״ע עינת קליש רותם: ״אני מודה לכל השותפים בקהילה על ההשתתפות המרשימה בכנס כה חשוב.
מדובר בתופעה מורכבת, קשה ומצערת שקורעת לכולנו את הנשמה.
לצד העשייה הרבה שנעשית בתחום, המשימה שלנו צריכה להתמקד בבניית מערכת מתודולוגית סגורה והדוקה, ללא סדקים, וגיבושה לכדי מנגנון שידע להתמודד עם הנושא בעקביות לאורך שנים״.

ראש מינהל השירותים החברתיים בעיריית חיפה, מאירה קיפרמן: חיפה התברכה באחוז גבוה של אזרחים ותיקים, המונים כ-70,000 מתושבי העיר וכפועל יוצא מכך אנו משקיעים רבות בקידום שירותים המותאמים להם, על כלל צרכיהם ומאפייניהם. תקופת הקורונה המתמשכת הקצינה תופעות חברתיות של הסתגרות ובידוד חברתי. איחוד כוחות של כלל נותני השירותים ייצר דרכי התערבות מותאמות, עיריית חיפה תוביל ותתכלל את העשייה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.