אלף תלמידי כיתות ד' שרו שירי מורשת עם כלת פרס ישראל, נורית הירש

קרדיט: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

מופע מיוחד בו השתתפו מאות תלמידי כיתות ד' מ- 12 בתי ספר יסודיים בעיר חיפה ו- 40 נגני תזמורת מרכז יובל למוזיקה, התקיים היום [חמישי, 16.05.24] במרכז קריגר חיפה. את המופע הייחודי הנחתה נורית הירש, כלת פרס ישראל בתחום הזמר העברי, והוא אירוע מסכם לתכנית ייחודית "שרים מורשת" אשר התקיימה במהלך שנת הלימודים בבתי הספר היסודיים בעיר.

במסגרת התכנית השנתית, למדו התלמידים בשיעורי המוזיקה את השירים הנחשבים לנכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית, וחקרו את הסיפורים שמאחורי השירים והתקופות בהן נכתבו. מורי המוזיקה בבתי הספר הונחו על ידי הפיקוח על החינוך המוזיקלי במשרד החינוך מחוז חיפה. בין השירים שנלמדו: "עושה שלום במרומיו", "בפרדס ליד השוקת", "ירושלים שלי", "מגש הכסף", "אח יא ראב", "ללכת שבי אחרייך", "רק בישראל", "לאחד החיילים", "אני שייך", "כחול ולבן" – פרי עטה של נורית הירש, מהיוצרות החשובות במוזיקה הישראלית.

בשירת הרבים שהתקיימה במרכז קריגר הבוקר, הופיעו על הבמה, לצד נורית הירש ו- 40 נגני תזמורת הקונסרבטוריון "מרכז יובל למוזיקה", גם נציגי 12 בתי הספר היסודיים, אל מול קהל של כאלף תלמידים.

האירוע מתקיים במסגרת התכנית העירונית "סל תרבות", שהינו פרויקט משותף לעיריית חיפה ולמשרד החינוך. במסגרת הסל, משתתפים כלל מוסדות החינוך בעיר- מגן ועד י"ב- במגוון רחב של מפגשי תרבות בתחומים שונים ובהם: אמנות פלסטית, מחול, מוסיקה, ספרות, קולנוע ותיאטרון, במסגרת שעות הלימודים. המופעים המוצעים על ידי הסל הם איכותיים ומשלבים תכנים ערכיים חינוכיים, המהווים נושא לשיחה מעמיקה עם התלמידים לפני ולאחר הצפייה.

אילנה טרוק, ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה: "תכנית "שרים מורשת" מנגישה עבור התלמידים החיפאיים את עולמה הקסום של השירה והיצירה הישראלית. באמצעות התכנית נפגשים התלמידים עם מיטב היוצרים והיצירה הישראלית. החשיפה לאמנויות מאפשרת לילדים ולבני הנוער הרחבת אופקים, העשרת עולמם הרוחני וחיזוק תחושת השייכות למורשת וליצירה הישראלית".

סיגל כהן, מנהלת המחוז במשרד החינוך (בפועל): "אני מברכת על פרוייקט משמעותי זה המתקיים בבתי הספר ברחבי המחוז. השירה עבור התלמידים מהווה את הקשר המחבר בין אנשים, את היכולת להתחבר דרך המוזיקה, בנוסף לשפה ולמילים.
השירים הנפלאים של היוצרת נורית הירש מבטאים שייכות עמוקה לתרבות הישראלית, לתולדות עמנו, לקורותיה של הארץ הזאת, ושל האנשים הטובים הבונים אותה יום יום, שעה שעה, ושכולנו נמנים אתם"

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.