3,166 דגימות לנגיף הקורונה נלקחו ע"י צוותי מד"א בתחנת "קרן אור" המיוחדת שפיתחו צה"ל ומגן דוד אדום

בשכונת גאולה בירושלים פעלה תחנה מיוחדת, לביצוע דגימות לבדיקת נגיף הקורונה. התחנה, שפותחה על ידי צה"ל ומגן דוד אדום, נועדה לביצוע דגימות לאזרחים אשר קיים חשש כי הם חולים בנגיף הקורונה, כשהם מגיעים רגלית, וללא צורך ברכב פרטי. שמה של התחנה "קרן אור", והיא כוללת שישה אשנבים, המאפשרים לבצע מאות דגימות ביום. עד כו נדגמו בתחנה המיוחדת 3,166 בני אדם.
תחנת "קרן אור" בעלת יכולת ניוד ממקום למקום, ובזכות המבנה שלה, מאפשרת שמירה על הסדר ועל ריחוק בין אדם לאדם. התחנה הופעלה על ידי חובשים ופראמדיקים של מד"א, כשעל ההיבט הטכני מופקדים אנשי החטיבה הטכנולוגית ליבשה של צה"ל.
במתחם שנלר בשכונת גאולה בירושלים שם הוצבה תחנת "קרן אור" פעלו סביבה סדרנים ממוגנים, על מנת להבטיח את שמירת המרחק ומניעת סכנת ההדבקה בין אדם לאדם. צוותי מד"א הדוגמים, שבתוך התחנה, היו מוגנים באופן מלא על ידי מערכת על לחץ, אשר דוחפת את האוויר שבתוך התחנה החוצה, ושומרת על סטריליות מלאה.
רחט"ל, תא"ל טל אהרון: "המעבדה הניידת הינה פיתוח של החטיבה הטכנולוגית ליבשה ושל המש״א אשר פעלו לילות כימים בכדי להביא לפתרון מהיר ויצירתי בכדי להמשיך ולסייע במאבק בנגיף הקורונה. המעבדה אפשרה לעשות מספר רב של בדיקות בזמן מצומצם ובכך סייעה להקטין את היקף התחלואה ושמירה על ביטחונם של אנשי הרפואה. אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה וכן צה״ל כולו ימשיכו לסייע ככל שיידרשו במאבק הלאומי בנגיף הקורונה."
מנכ"ל מד"א, אלי בין: "תחנת 'קרן אור' היא פיתוח מדהים של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, שראו לנגד עיניהם את בריאות הציבור, והשתמשו בידע וביכולות שלהם למען אזרחי ישראל. לפיתוח הזה, כמו גם למתחמי 'היבדק וסע', ישנה חשיבות רבה במאבק הלאומי בנגיף הקורונה, הן אפשרו את הגדלת מספר הבדיקות המבוצעות ברחבי הארץ, תוך שמירה מלאה על בטיחותם של האזרחים והצוותים. מגן דוד אדום ממשיך לעמוד בחזית המאבק הלאומי בנגיף הקורונה, בתקווה לימים טובים יותר במהרה".
צילום גילי כהן מגן

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.