״מדוע רשומה עדיין דירת שרד שנרכשה בניו יורק ע״י המדינה ע״ש נתניהו?" תנועת אומ״ץ פנתה בענין ליועץ המשפטי לממשלה

צילום אתר פוזיציה

תנועת אומ״ץ בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה: ״ מדוע רשומה עדיין דירת שרד שנרכשה בניו יורק ע״י המדינה ע״ש נתניהו והאם משפחת נתניהו השתלטה על מבנה האקדמיה למוסיקה לשעבר והפכה אותו לחלק ממתחם בית ראש הממשלה?

תנועת אומ״ץ פנתה בשבוע שעבר ליועץ המשפטי ד״ר אביחי מנדבליט בבקשה לעשות סדר ולמסור לתנועה ולציבור אודות מספר נכסים של משפחת נתניהו ומשרד החוץ.

יו״ר התנועה פליצ׳ה פלד ועו״ד יצחק מינא, יו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ, פנו זו הפעם השלישית בעניין דירת השרד הממשלתית בשדרה החמישית בניו יורק הרשומה עד היום ע״ש בנימין נתניהו למרות שנרכשה ע״י המדינה בשנת  1986 וכיום מתגורר בה שגריר ישראל באו״ם דני דנון.

יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד. צילום תנועת אומ"ץ

בכירי התנועה מציינים כי כי שווי הדירה כיום הינו 14 מיליון דולר ולמרבה הצער לא נתקבלו תשובות ענייניות ממשרד היועמ״ש עד היום למרות פנייתם מחודש דצמבר 2019.

בתנועת אומ״ץ שומרים לעצמם את הזכות לשקול פנייה לערכאות משפטיות עקב אי התייחסות לפנייתם.

כותבים יו״ר התנועה ויו״ר המועצה הציבורית שלידה: ״ כפי שציינו במכתבנו מ- 10/2/2020 שבסימוכין,אנו מדגישים שוב כי מדובר בעניין חמור, הדורש חקירה מקפת ויסודית על כל הסוגיה העולה ממכתבנו ואף לחקור, כיצד קרה שמדינת ישראל רוכשת דירה, על שם שגריר ולא על שמה. אין תקדים לכך, ששגריר המשרת במדינה כלשהי תירשם על שמו דירת השרד. נראה לנו חמור לא פחות, כי במשך למעלה מ- 30 שנה, לא נעשה דבר על מנת להסדיר את החזרת הדירה לבעלות המדינה.״

כמו כן הגיע מידע למשרדי תנועת אומ״ץ כי משפחת נתניהו השתלטה, לכאורה, על המבנה לשעבר של האקדמיה למוזיקה בירושלים, הסמוך לרחוב בלפור, והפכה אותו לשימושה הפרטי, כולל למגורי בנו של ראש הממשלה.

עוד מבקשים באומ״ץ להדגיש שיש כוונה שבנוסף למעון ראש הממשלה יוקם מעון נוסף גם למחליפו של ראש הממשלה במתחם בלפור. כל זאת עולה כשהמדינה נמצאת במשבר כלכלי שלא ידעה מאז קיומה ולצד מיליון אזרחי המדינה מפוטרים, מובטלים ועסקים קטנים ובינוניים הולכים ונעלמים.

העתקים לפנייה נשלחו למבקר המדינה מתניהו אנגלמן, למשרד פרקליט המדינה ולמנכ״ל משרד החו״ץ יובל רותם.

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

כמו כן פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.