״יש לשנות את חוק יסוד הממשלה בעניין המשך כהונתו של ראש ממשלה עם כתבי אישום לצורך התפטרותו או נבצרותו״

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד צילום אומץ

תנועת אומ״ץ בפנייה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה: ״יש לשנות את חוק יסוד הממשלה בעניין המשך כהונתו של ראש ממשלה עם כתבי אישום לצורך התפטרותו או נבצרותו״

תנועת אומ״ץ פנתה אתמול, יום ד׳, ליועץ המשפטי לממשלה הד״ר אביחי מנדלבליט, באמצעות יו״ר התנועה, פליצ׳ה פלד ויו״ר הועדה הציבורית שליד אומ״ץ, עו״ד יצחק מינא, בבקשה דחופה לשינוי חוק יסוד הממשלה בעניין המשך כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

צילום באדיבות אומץ

בתנועת אומ"ץ סבורים כי הגיעה העת לפעול בדחיפות לקביעת עמדה חד משמעית להמשך כהונתו של ראש הממשלה כאשר מוגש נגדו כתב אישום ויש במקרה זה צורך וחובה מידית על ראש הממשלה המכהן להתפטר מידית או לחלופין לצאת לנבצרות עד לסיום הליכים משפטיים.

להבנתה של אומ״ץ העיקרון המנחה בחוק לעניין מניעת התפטרותו של ראש הממשלה שיש נגדו כתבי אישום נעוץ בעובדה כי ברגע שראש הממשלה מתפטר  כל הממשלה מתפטרת עמו ובכך נמנע ניהול המדינה השוטף.

בתנועת אומ״ץ מציעים שני פתרונות כאשר יש כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן:

  • ראש הממשלה מתפטר ובמקומו מתמנה כראש ממשלה בפועל, ממלא מקומו או אחד השרים שתקבע הממשלה כשהממשלה במצב זה ממשיכה להתנהל כשגרה.
  • לחילופין ראש הממשלה יצא מיד לנבצרות ובמקומו ינהל את ענייני המדינה, ממלא מקומו או כל שר אחר שתקבע הממשלה.

בכך מבקשים בתנועת אומ״ץ למנוע את התפטרות הממשלה כולה והצורך בבחירות חדשות שעלותן רבה מאד.

ההצעה של בכירי אומ״ץ מסתמכת על העובדה כי כיום כאשר מוגש כתב אישום נגד שר מכהן, הוא חייב להתפטר מתפקידו.

אומרים ראשי אומ״ץ:  ״אנו מבקשים דין שווה במיוחד כשמדובר על ראש ממשלה שצריך לשמש סמל ודוגמא לטוהר המידות והתנהלות תקינה וחוקית ואיננו מתעלמים מעצם קיום חזקת החפות, חזקה הקיימת גם לגבי שר הנאלץ להתפטר או להיות מפוטר כאשר מוגש נגדו כתב אישום״.

בתנועת אומ"ץ מבקשים להזכיר ליועמ״ש כי בעבר  התנועה פנתה אליו בעניין הצורך בהוצאת ראש הממשלה לנבצרות במיוחד כאשר מדובר בעומס רב של כתבי אישום נגדו ולפנייה זו לא זכתה אומ"ץ למענה ענייני.

בתנועת אומ״ץ מדגישים כי נתניהו, קרא לראש הממשלה בשעתו, אהוד אולמרט, לפרוש מידית מתפקידו שכן קיים חשש שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית ולא על פי האינטרס הלאומי. עוד ציין נתניהו כי על ראש הממשלה אולמרט להתפטר או להשעות את עצמו מתפקידו כיון שנמצא תחת חקירות משטרה ואין לו כל מנדט ציבורי או מוסרי לקבוע ולהחליט כאשר הוא במצוקה מיוחדת זו.

בתנועת אומ״ץ סבורים כי על בסיס העקרונות הללו יש לפעול במהירות ובבהילות מיידית כדי לקיים את המלצת התנועה דבר שישליך על היושרה וטוהר המידות של המדינה כולה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.