תנו עדיפות גבוהה יותר לפתרון בעיית גניבת כלי הנשק מצה"ל, דורשים ראשי אומ"ץ

פליצ'ה פלד יו"ר תנועת אומץ והאלוף במיל בריק בדיוק סוער על תופעה מדאיגה. צילום באדיבות אומ"ץ

תנועת אומ"ץ לשרים גנץ ובר לב: תנו עדיפות גבוהה יותר לפתרון בעיית גניבת כלי הנשק מצה"ל ראשי תנועת אומ"ץ נפגשו עם האלוף (במיל') יצחק בריק ולמדו ממנו כי ממדי הבעיה גדולים בהרבה מכפי שמפורסם בכלי התקשורת ∙ התנועה קוראת לגורמים האחראיים להשתמש בכל האמצעים הדרושים כדי למגר את התופעה ∙ יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד: "העלייה המשמעותית בגניבות האמל"ח הינה איום קיומי"

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במיוחד בהיקף הגניבות של כלי נשק ותחמושת מבסיסי צבא ברחבי הארץ. לנוכח הסכנות החמורות, נפגשו ראשי תנועת אומ"ץ עם האלוף (במיל') יצחק בריק, מי שמילא שורה ארוכה של תפקידי פיקוד בצה"ל וכיהן כנציב קבילות החיילים במשך כעשור. בריק סיפר כי הנתונים המתפרסמים באמצעי התקשורת השונים אינם מדויקים, וכי בפועל היקף התופעה גדול בהרבה: מאות אלפי רובים, רימונים, טילים, כדורים וכיו"ב נגנבים מדי שנה, ובנוסף ישנם מקרים שבהם חיילים מוכרים אמל"ח לעבריינים.

מימין עו"ד יצחק מינא. במרכז האלוף (מיל) בריק ומשמאל יו"ר תנועת אומץ מסביר בישיבה את החשיבות שבצורך לעקור את התופעה מהשורש. צילום באדיבות אומץ

תנועת אומ"ץ פנתה במכתב פומבי לכל הגורמים שאמורים לטפל בבעיה החמורה, ובראשם שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון פנים עמר בר-לב. "חובה למגר מן השורש תופעה זו, ולפיכך בראש ובראשונה לראות זאת כסוגיה שיש לטפל בה בראש סדר העדיפויות", כתבו יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר הוועדה הציבורית עו"ד יצחק מינא. "אין ספק כי ניתן להקטין את התופעה החמורה. על צה"ל, בסיוע משטרת ישראל, לפעול באופן מידי להכנסת אמצעי שמירה מיוחדים, כולל מודיעין, ולבצע פעולות אכיפה מיוחדות. כמו כן נדרשת החמרה בעונשים, הן בצבא והן בבתי המשפט האזרחיים, כך שהענישה תרתיע את העבריינים".

במכתב, שנשלח גם אל הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, היועמ"ש, מבקר המדינה, הפרקליטה הצבאית הראשית וראש הממשלה, מפרטים פלד ומינה את כל הנזקים החמורים הנגרמים כתוצאה מגניבת אמל"ח מצה"ל: "אנו חווים מדי יום ביומו תופעות של אלימות, שימוש בנשק צבאי ומקרי רצח במגזר הערבי והיהודי כאחד. אין צורך להכביר במילים על הסיכון הקיים בשימוש בתחמושת ואמל"ח שלא כחוק על-ידי אזרחים רבים".

תנועת אומ"ץ מדגישה כי התופעה מהווה הפקרות של ממש, פוגעת במוכנות הצבא וגובלת באיום קיומי. בהתאם מבקשת התנועה מהשרים הממונים על כוחות הביטחון לקיים בדיקה מעמיקה ולפעול לשינוי פני הדברים בנושא קריטי זה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.