תנועת אומ״ץ רואה בחומרה את הסכמתו לכאורה של ראש הממשלה למכירת מטוסי חמקן

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד צילום אומץ

באומ״ץ מבקשים מהיועמ״ש לחקור כיצד ניתן הסכמה זו  ללא שיתוף המערכת הביטחונית

תנועת אומ״ץ פנתה הבוקר, יום ד׳ ליועץ המשפטי לממשלה, הד״ר אביחי מנדלבליט, לאחר שנודע כי ראש הממשלה נתן לכאורה את הסכמתו לארה״ב למכירת מטוסי חמקן לאיחוד האמירויות במסגרת הסכם השלום, בבקשה לחקור כיצד ניתן הסכם כזה ללא שיתוף המערכת הביטחונית ובעיקר ללא התייעצות עם שר הביטחון בני גנץ.

יו״ר התנועה פליצ׳ה פלד ויו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ עו״ד יצחק מינא החתומים על הפנייה מדגישים כי מדובר בעסקה חשאית שהיא מבחינת אתנן טכנולוגי-ביטחוני, שלא על פי שיקולים ביטחוניים והנושא מקבל משנה חומרה כאשר רוה״מ מידר את שר הביטחון, שר החוץ, הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, ומפקד חיל האוויר בדומה לפרשת הצוללות, כאשר אותם גורמים לא שותפו בכדי למלא את תפקידם כאנשי המפתח הממונים על ביטחונה של ישראל.

צילום אתר פוזיציה

בתנועת אומ"ץ דורשים לחקור בדחיפות כיצד נתן ראש הממשלה את הסכמתו לממשל האמריקאי בניגוד לכל הנהלים של שיתוף המערכת הביטחונית הישראלית בכדי לפעול במקביל לחוק האמריקאי לדוגמת סעיף 36 לחוק הפיקוח על ייצוא נשק (2008) אשר מחייב הערכות ביטחוניות ואישורים על מכירה המוצעת לכל מדינות המזרח התיכון מלבד ישראל, בכדי שלא תהיה השפעה לרעה על יתרונה הצבאי האיכותי של ישראל ביחס לאיומים צבאיים עליה.

בתנועת אומ״ץ מבקשים לציין כי מדובר במטוס צבאי מדרגה ראשונה בעולם, דבר שיכול לגרום נזק ביטחוני חמור למדינת ישראל בעקבות תרחישים רבים כדוגמת החלפת שלטון, הפיכות צבאיות, וכו' אשר עלולות להביא לשינוי בנירמול יחסים עם ישראל.

ראשי תנועת אומ״ץ מבקשים מהיועץ המשפטי לממשלה לבחון האם נתן ראש הממשלה את אישורו לביצוע מהלכים ביטחוניים נוספים ללא שיתוף מערכת הביטחון והסכמתה, כדוגמת סוגיה זו ופרשת הצוללות ומבקשת לשקול הקמת ועדה ממלכתית על מנת לבחון את מכלול פעולותיו של ראש הממשלה בעניין זה ובעניינים ביטחוניים נוספים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.