תנועת אומ״ץ לנגיד בנק ישראל: ״מלא את תפקידך בשמירה על היציבות הכלכלית של המשק כדי למנוע את המשך ההתדרדרות הכלכלית״

יו״ר התנועה, פליצ׳ה פלד צילום יח"צ

יו״ר אומ״ץ, פליצ׳ה פלד וד״ר שמעון זילברשלג, יו״ר השלטון המקומי באומ״ץ, פנו הבוקר לנגיד בנק ישראל, פרופ׳ אמיר ירון, בדרישה לקבל תשובה ברורה על מצבה הכלכלי של המדינה.


בידי תנועת אומ"ץ הצטברו חוות דעת ומידע רב המסמנים מיתון שכבר התחיל, גזירות כלכליות קשות שבדרך ופיטורים נרחבים במשק. מערכות הבחירות האחרונות ואלו שחלילה יבואו בקרוב יחמירו בוודאות את מצבה הכלכלי של ישראל וישפיעו ישירות על כל אזרח במדינה.


לדעת אנשי תנועת אומ״ץ אנו נמצאים בעיצומו של משבר שלטוני מהקשים שידעה ישראל. המערכות במדינה משותקות ואי קיומה של ממשלה קבועה ויציבה כבר חודשים ארוכים גורם לאי ביצוע מהלכים כלכליים נחוצים ועיכוב רפורמות חשובות דבר שעוצר את המשק ומעמידים בסיכון רב את דירוג האשראי הבינלאומי של ישראל.


בתנועת אומ״ץ מצביעים על כך שבחודשים האחרונים הודיעו על פרישה מתפקידם שלושת מנהלי הבנקים הגדולים בישראל דבר המהווה רעידת אדמה במערכת הפיננסית ומציב שורה של סימני שאלה על הסיבה לעזיבתם הפתאומית.

בתנועת אומ״ץ מבקשים מהנגיד תשובות והתייחסות ברורה לשאלות:

 

א.              האם מדינת ישראל נמצאת בתחילתו או בעיצומו של מיתון?

ב.              מה תהיה השפעתה של מערכת בחירות יקרה נוספת על מצבו הכלכלי של הציבור?

ג.               האם דירוג האשראי של ישראל בעולם עלול לרדת בקרוב?

ד.               כאחראי על הפיקוח על הבנקים, מדוע פרשו שלושת מנהלי הבנקים הגדולים?

ה.              אלו צעדים יש לעשות עכשיו בכדי למנוע את המשך ההתדרדרות הכלכלית?

 

בתנועת אומ״ץ טוענים כי עצם חתימתו של נגיד בנק ישראל על שטרות הכסף אותם אוחזים תושבי המדינה משקפת התחייבות למלא את תפקידו בשמירה על היציבות הכלכלית של המשק.

 

עוד מוסיפים אנשי התנועה כי הציבור מצפה מהנגיד להתייצב באומץ ובמנהיגות לפני הציבור, לתאר בבהירות את תמונת המצב ולשדר נחישות ועשייה גם אם מדובר בהצגת מציאות לא נעימה.

תנועת אומ"ץ כשליחת ציבור דורשת מנגיד בנק ישראל בשמם של אזרחי המדינה פעילות מאומצת למניעת ועצירת מיתון והחזרת היציבות לכלכלת ישראל.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.