תנועת אומ״ץ למפקח על הבנקים: ״השב את פעילות סניפי הבנקים למתכונת הרגילה מלפני הקורונה״

פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.צילום יח"צ

יו״ר תנועת אומ״ץ פליצ׳ה פלד ועורך הדין עמית עוז היועץ המשפטי של התנועה, קראו הבוקר יום ד׳ למפקח על הבנקים, יאיר אבידן,  להורות  על השבת פעילות הבנקים למתכונת רגילה ולפעילות מלאה, כפי שהייתה לפני הגבלות הקורונה, תוך שמירת ההנחיות הנוכחיות לגבי פעילות והתקהלות במקומות סגורים.

ראשי התנועה מסבירים כי המצב הקיים לפיו נדרשים לקוחות הבנקים לזמן תור מראש, טרם הגעתם לפגישה בסניף הבנק, אינו עולה בקנה אחד עם הסרת מגבלות הקורונה ופתיחת המשק.

במשרדי תנועת אומ״ץ התקבלו לאחרונה תלונות חוזרות ונשנות אודות הקושי שמערימים הבנקים על הגעת הלקוחות לסניפים.

ראשי התנועה מציינים כי האוכלוסייה המבוגרת המהווה חלק משמעותי מציבור לקוחות הבנקים, ציבור שאינו שולט בטכנולוגיה המתפתחת כך שנוצרת תוצאה הפוכה – אל מול רצון הבנקים "להקל" עם ציבור לקוחותיו ולמנוע עומסים למעשה נוצרים קיפוח והפליה של האוכלוסייה המבוגרת בפועל.

עוד מדגישים באומ״ץ כי בתקופת הקורונה לא הססו הבנקים לסגור את הקופות נותנות השירות בערים גדולות ומרכזיות ובפריפריה והנחו את הלקוחות לשרך רגליהם לסניפים המרוחקים מאד מיישובי מגוריהם תוך שימוש באמצעי תחבורה שונים וכל זאת על רקע צמצום הולך וגובר של סניפים ומעבר לשירות דיגיטלי עם מספר מוגבל של עמדות בכל סניף דבר הגורם ליצירת תורים ותיסכול עז בקרב לקוחות הבנקים השונים.

אומר יו״ר התנועה פלד: ״אין הצדקה שפעילות חיונית כמו פעילות הבנקים לא תשוב לפעילות במתכונת רגילה עם עמדות קופות ובלי זימון תורים כאשר תרבות הפנאי דוגמת בתי הקפה והמסעדות שבו לפעילות במתכונת כמעט רגילה״.

באומ״ץ מסבירים כי משקי הבית הינו נתח שוק מרובה הכנסה לבנקים והשירות למשקי הבית הולך ופוחת ובמקומו מציעים הבנקים זימון תורים, שירות דיגיטלי במכונות מועטות ומקרטעות, מיעוט סניפים וביטול שירותי הקופה בסניפים רבים. אומ״ץ דורשת מהמפקח על הבנקים להורות לבנקים לשוב לפעילות במתכונת הרגילה ולאפשר ללקוחות להגיע  ספונטאנית לסניפים ללא קביעת תור מראש, להשיב את עמדות הקופה תוך שמירה על הנחיות הקורונה הנוכחיות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.