תנועת אומ״ץ למבקר המדינה: ״האם פרופ׳ טליה איינהורן ראוייה לכהן כחברה למינוי בכירים בשירות המדינה״?

יו״ר התנועה, פליצ׳ה פלד צילום יח"צ

תנועת אומ"ץ  קוראת למבקר המדינה לבדוק את התנהלותה של פרופ'  טליה איינהורן, חברת הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה.

יו״ר אומ״ץ פליצ׳ה פלד ועורכי הדין יצחק מינא ועמית עוז פנו אתמול יום שלישי ליועץ המשפטי לממשלה ד״ר אביחי מנדלבליט, למבקר המדינה מתניהו אנגלמן ופרופסור דניאל הרשקוביץ נציב שירות המדינה בבקשה לבדוק את התנהלותה של פרופ׳ טליה איינהורן.

בתנועת אומ״ץ מציינים כי פרופ' איינהורן נטלה חלק בעצרת פוליטית המגנה את בית המשפט העליון בטענה שהוא מבצע לא פחות מ"הפיכה שלטונית" במדינה ופועל בחוסר סמכות ובחוסר תום לב בניגוד לעמדת הרוב בעניינים הקשורים לרה"מ נתניהו.

בפנייתם אומרים ראשי תנועת אומ״ץ: ״תפקיד הוועדה בה חברה פרופ' איינהורן הוא לחוות דעה בנוגע לטוהר המידות במינוי על מנת להבטיח כי לא ייעשו מינויים לא ראויים, בין היתר מסיבות כגון זיקה אישית, זיקה עסקית או זיקה פוליטית לשר משרי הממשלה כלומר, על הוועדה לבדוק את כשירות המינוי מבחינת טוהר המידות, ולא את התאמת המועמד וכשירותו לתפקיד. בכך היא כאמור שונה מוועדות מינויים אחרות, כמו ועדת המינויים שליד נציבות שירות המדינה, (מתוך החלטת ממשלה 3839  סעיף 1 ב.)״.

להבנתה של תנועת אומ״ץ, פרופ' איינהורן מפקחת כנציגת ציבור בוועדה על מינויים של בכירים בשירות המדינה לבל יערבו בין היתר זיקה אישית או פוליטית – בעוד היא עצמה, לכאורה, מערבת זיקות  פוליטיות ואישיות מובהקות בהתבטאויותיה התקשורתיות  בין היתר בעצרת שמטרתה הישירה היא תמיכה מובהקת בעמדת רה"מ תוך הוקעת התנהלות בג"ץ.

בתנועת אומ״ץ סבורים כי האינטרס הציבורי מחייב לא לאפשר למי שמוסמך למנות או לפסול בכירים בעילות אלה להמשיך ולשמש כחברה בוועדה כאשר היא מתנהלת בעצמה לפי אמת מידה שונה בתכלית, ובאורח מנוגד לחלוטין למהות תפקידה.

בהינתן שאלה הן העובדות ממליצים ראשי תנועת אומ״ץ לפסול את פרופסור איינהורן מלשמש כחברה בוועדה למנוי בכירים בשירות המדינה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.