תנועת אומ״ץ לא ממתינה לשינוי ניסוח תזכיר חוק הקורונה ושולחת אזהרה כי תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לעצור את הסעיפים הדרקונים המוצעים

יו״ר אומ״ץ פליצ׳ה פלד תמונה יחסי ציבור

התנועה מתנגדת נמרצות למחטף שביצעה הממשלה בערב שבועות כשפרסמה תזכיר חוק שיקנה לממשלה סמכויות מיוחדות ומרחיקות לכת להתמודדות עם נגיף הקורונה, ניסוח חוק המהווה פגיעה יסודית בכבוד האדם וחירותו וזכויות הפרט

תנועת אומ״ץ פנתה השבוע (יום ג׳) לראש הממשלה נתניהו, לראש הממשלה החליפי גנץ, לשר המשפטים אבי ניסנקורן ומבקר המדינה מתניהו אנגלמן.

הפונים בשם התנועה, יו״ר אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ועורך הדין עמית עוז מסבירים בפנייה כי החוק כולל סעיפים מזעזעים מבחינת שמירה על חירויות הפרט ואף אינם עומדים בתכלית  בקריטריונים הקבועים בפסקת ההגבלה שבחוק יסוד: ״כבוד האדם וחירותו״.


בתנועת אומ״ץ לא מצליחים להבין כיצד חוק כהוראת שעה, אשר מאריך למעשה את תקנות שעת חרום לתקופה של עד עשרה חודשים  ומאפשר לממשלה לפגוע  אנושות בחירויות הפרט ללא אישור מליאת הכנסת, אכן עומד בקריטריונים  הקבועים בחוק היסוד הנ"ל.


תזכיר החוק מאפשר לפקחים ואפילו לשוטרים להיכנס לבתי אזרחים ולהפעיל כוח לפי שיקול דעתם כדי לאכוף את החוק. חמור לא פחות הוא הסעיף המאפשר לשוטר "להורות לאדם לבצע פעולה אחרת הנדרשת לצורך עמידה בהוראות התקנות"  ללא פיקוח שיפוטי ופרלמנטרי הדוק.

עוד מציינים אנשי התנועה כי החוק מתיר לממשלה להתקין תקנות ענישה ללא אישור ועדת הכנסת וזאת כשאין מדובר במלחמה קיומית כמו מאות טילים שיורדים על המדינה.

כותבים בכירי התנועה: ״תכליתן של התקנות מנוסחות גם הן בצורה רשלנית כשהן מאפשרות למעשה לממשלה למלא אותן בתכנים כראות עיניה, כך נאמר לדוגמא: "כדי למנוע הדבקה בנגיף, לצמצם את התפשטותו או את היקף התחלואה, או כדי להגן על אוכלוסיות בסיכון. באופן מוזר ומפתיע, אין בחוק אזכורים רלוונטיים והדגשים  לבדיקות, לאיתור נדבקים, לחובת ההתגוננות בציוד מגן מפני הנגיף ולאמצעי תחקור לשם הפקת לקחים״.     

להבנתה של אומ״ץ תזכיר החוק הקיים אין לו דבר עם מדינה דמוקרטית הנאבקת במגפת הקורונה. החוק חסר בלמים ואיזונים, הוא מנוסח באופן כוללני מדי ומעניק לממשלה כלים דרקוניים לחדירה לחיי הפרט

ואין לו מקום במדינה דמוקרטית. תנועת אומ״ץ דורשת לתקן ביסודיות את הסעיפים הדרקונים וזאת לפני חקיקת החוק ולא תפסול אף בנקיטת צעדים למיצוי הליכים משפטיים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.