תנועת אומ״ץ דורשת לחדש את החקירה בנושא הצוללות והקשרים העסקיים של נתניהו ובמקביל לחקור את התנהלותו ומעורבותו של גנץ בחברת ׳המימד החמישי׳

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד צילום אומץ

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ועו״ד יצחק מינא, יו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ, פנו השבוע יום א׳ לבני גנץ בדרישה לחקור את נושא הצוללות ואת הקשר של נתניהו לבן דודו בעניין אחזקת מניות ומכירתן ובמקביל פנו לנתניהו בדרישה לחקור את התנהלותו ומעורבותו של גנץ בחברת ׳המימד החמישי׳.

כותבים ראשי התנועה לבני גנץ: ״ במהלך החודשים טרם קיום הבחירות האחרונות, ביקשת מספר רב של פעמים, כי נושא הצוללות, הספינות והקשר של נתניהו עם בן דודו תוך החזקת המניות ומכירתן ייחקר על מנת לבחון את הקשר והחשדות שבין נתניהו לנושאים אלה, שכן אלה סוגיות חמורות ביותר בקנה מידה לאומי ובין לאומי.״

עוד מדגישים השניים  כי מאז ועד היום לאחר האחדות שנוצרה בין הליכוד וכחול לבן, לא נעשתה כל פנייה מצד בני גנץ ליועמ״ש בבקשה לפתיחה בחקירה בעניין זה.

עו״ד יצחק מינא, יו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ

בתנועת אומ״ץ מבקשים מגנץ להודיע האם בדעתו לפעול בנושא על מנת לשקול את המשך הצעדים המשפטיים מצד אומ״ץ.  חשוב לציין שתנועת אומ״ץ הייתה הראשונה לחשוף את פרשת הצוללות ומלווה את הפרשה מתחילתה וכל פניותיה ליועמ״ש הושבו ריקם.

במקביל פנתה התנועה לראש הממשלה נתניהו בבקשה לחקור את התנהלותו של שר הביטחון בני גנץ בחברת ׳המימד החמישי׳ שם שימש כיו״ר החברה.   יו״ר אומ״ץ ועו״ד יצחק מינא: ״במהלך החודשים טרם קיום הבחירות האחרונות, ביקשת ראש הממשלה חזור ובקש מספר רב של פעמים, כי נושא ׳המימד החמישי׳ ייחקר על מנת לבחון אם לגנץ יש קשר כלשהו וחשד לאי סדרים. (עותק הפרסומים בנושא זה מצורפים למכתבנו זה לעיונך״). מאז ועד היום, לא נעשתה כל פניה על ידך ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה בנדון והדבר תמוה כשלעצמו״.

עוד מציינים ראשי התנועה כי במרץ 2019 פנתה תנועת אומ"ץ ליועמ"ש מנדלבליט בבקשה לפתיחת חקירה פלילית נגד המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך ולבדיקת מכלול האירועים בעניין ההתקשרות בין משטרת ישראל וחברת ׳המימד החמישי׳, הפנייה נעשתה בעקבות דו״ח חמור של מבקר המדינה שהצביע על שחיתות לכאורה במחלקת הרכש של המשטרה.

בין שורת הנושאים עלה מהדו"ח לכאורה כי ל׳מימד החמישי׳ לא היה באותה עת מוצר עובד בתחום הבינה המלאכותית וכן לא היה לה שנות ניסיון מספקות בתחום ולא נרשם אצלה ולו לקוח אחד משמעותי ובמהלך ההתקשרות הוצגו, לכאורה ע״י אנשי ׳המימד החמישי׳, נתונים שקריים, על מנת להכשיר את ההתקשרות בין ׳המימד החמישי׳ למשטרת ישראל.

בתנועת אומ״ץ ממתינים לתגובתם של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ על מנת שתנועת אומ״ץ תשקול את צעדיה כולל עתירה לבג״ץ. יצויין כי לתנועת אומ״ץ הגיעו חומרים חדשים השופכים אור על הצורך בפתיחת חקירה בפרשת הצוללות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.