תנועת אומ"ץ קוראת לזרז את מינוי הרמטכ"ל הבא

פליצ'ה פלד ובני גנץ. עיבוד תמונה הללי אורגינל

שר הביטחון גנץ שואף לבחור בהקדם את מחליפו של רא"ל כוכבי היועצת המשפטית לממשלה הביעה הסתייגות יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "בימים טרופים אלה חשוב כי המינוי לא יתמהמה"

נפילת הממשלה מעמידה בסימן שאלה מהלכים רבים ומשמעותיים, ובהם גם מינוי הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. הרמטכ"ל הנוכחי, רא"ל אביב כוכבי, אמור לסיים את שנתו הרביעית בתפקיד בעוד כ-6 חודשים, ושר הביטחון בני גנץ מעוניין לבחור כבר עתה את מחליפו.

הרצון של גנץ נובע מהחשש כי התמשכות המשבר הפוליטי תשבש את מינוי המפקד הבא של הצבא. מנגד, הודיעה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כי בחירת רמטכ"ל תחת ממשלת מעבר עלולה להוות בעיה מבחינה משפטית.

תנועת אומ"ץ סבורה כי על אף פיזור הכנסת, יש לזרז את בחירת הרמטכ"ל ואישורו ע"י הממשלה. "חשוב כי המינוי לא יתמהמה", הבהיר יו"ר התנועה, פנחס פליצ'ה פלד, "שמא מדינת ישראל תמצא עצמה ללא רמטכ"ל בימים טרופים אלה".

פלד ויו"ר המועצה הציבורית שליד תנועת אומ"ץ, עו"ד יצחק מינא, פנו ליועמ"שית ולשר הביטחון בדרישה כי יקדמו את התהליך: "אין צורך להוסיף ולומר כי תפקיד הרמטכ"ל הוא אחד התפקידים החשובים ביותר ליציבותה של מדינת ישראל, הן מבחינת ביטחון פנים והן מבחינת ביטחון בכלל".

___________________

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.