תנועת אומ"ץ נרתמת למאבק למניעת פינוי דייר בדיור הציבורי בקרית שמונה

פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018
פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018

מרדכי כהן צדק בן ה-65 חי בגפו מזה עשרות שנים בדירת עמידר החברה הוציאה נגדו צו פינוי, שאמור להיכנס לתוקף בימים הקרובים יו"ר תנועת אומ"ץ פליצ'ה פלד פנה לשר השיכון על-מנת שימנע את הפינוי ויאפשר למרדכי לרכוש את הנכס     

מרדכי כהן צדק, ערירי בן 65 שמתקיים מקצבת נכות של הביטוח הלאומי, מנהל מזה שנים רבות מאבק מול חברת עמידר. כהן צדק מבקש לקנות מהחברה את דירת הדיור הציבורי הצנועה בקרית שמונה שבה הוא חי, כפי שעשו דיירים נוספים באזור, וזאת מכוח חוק הדיור הציבורי (זכויות רכישה). בשנת 2007 אושרה הבקשה, אולם עקב מצבו של מרדכי באותה תקופה הוא לא הצליח לממש את האפשרות. כעת מסרבת החברה לדון בבקשה נוספת של כהן צדק למכור לו את הנכס, בטענה שהוא מסוכן למגורים. מרדכי מוכן להתחייב שלא להתגורר בדירה עד לבחינת בקשת הרכישה – אולם עמידר עסוקה אך ורק במאמצי הפינוי של הדייר הוותיק.

כהן צדק פנה לאומ"ץ, התנועה למען צדק חברתי ומשפטי, על-מנת שתסייע לו במאבק. במכתב ששלח לתנועה כתב מרדכי ש"כל פניותיו נפלו ונופלות על אוזניים ערלות", וכי נדרשת עזרה בהולה משום שצו הפינוי שהוציאה נגדו עמידר אמור להיכנס לתוקף ב-7/12.

תנועת אומ"ץ – בראשותם של היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר הוועדה הציבורית עו"ד יצחק מינא – החליטה להירתם לעזרתו של מרדכי. בפנייה דחופה אל שר השיכון, זאב אלקין, כתב פליצ'ה פלד כי הדבר הנכון לעשותו הוא לדון פעם נוספת בסוגיה הכואבת. עוד כתב פלד לשר אלקין כי בכוחו "להביא להסדר אשר מניח את הדעת לשני הצדדים".

במקביל לתנועת אומ"ץ, פנתה לשר אלקין בבקשה דומה גם חברת הכנסת אמילי מואטי. תנועת אומ"ץ תמשיך לפעול למען כהן צדק ולמען מציאת פתרון שיאפשר לקשיש הערירי לחיות בכבוד וברווחה.

____________________

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

כמו כן פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.