תביעה יוצאת דופן: "לאסי" נפגעה בתאונת דרכים, הבעלים דורש פיצוי מחברת הביטוח

הטענה: הכלבה שמרה על בית הורי הנהג* עו"ד רבקה ספיבק: התובע שאימץ את הכלבה לפני שנים  טיפל בה במסירות רבה ומבקש להחזיר לו את עלות הניתוח והטיפולים

 

הסיפור של הכלבה "לאסי "ששבה לביתה ממרחקים מוכר לכולם. במקרה הזה "לאסי" מגיעה דווקא  לבית משפט השלום בחיפה, בעקבות תביעה בסדר דין מקוצר שהגיש בעליה נגד חברת הביטוח "שומרה" המסרבת לשלם לו את נזקי הטיפול בכלבה שנפגעה מרכב שדרס אותה.

באמצעות עו"ד רבקה ספיבק, תובע תושב הצפון, את חברת הביטוח שמסרבת לשלם את הנזק שנגרם לכלבה, למרות שאינה מכחישה את אירוע התאונה. בכתב התביעה  מגוללת עו"ד ספיבק סיפור עצוב עם סוף כמעט טוב,  על אדם מיוחד אוהב בעלי חיים, שפעיל שנים באגודת "תנו לחיות לחיות", מושיע ומטפל בבעלי חיים בכלל ובכלבים בפרט, ומחזיק בבעלותו ותחת חסותו מספר כלבים.

האיש, מתגורר  בבית פרטי עם חצר גדולה, כאשר הכלבים מוחזקים  ומטופלים במסירות רבה בבית ובחצר ולעתים הם יוצאים לטיולים עמו, כולל ביקורים בבית קרוביו המתגוררים בסמוך. בין הכלבים נמצאת  גם הכלבה "לאסי"  שהוא אסף  אליו מהרחוב לפני כ-7 שנים  ומאז מטפל בה במסירות ובאהבה גדולה.

לפני כשנה, היתה "לאסי" קשורה ברצועה בפתח בית אחיו שגר לידו, כאשר  נהג רכב יונדאי פגע בכלבה שנפצעה קשה. התובע הוזעק למקום בדחיפות וגילה לתדהמתו כי "לאסי" האהובה שלו פצועה. הוא העביר אותה בדחיפות לטיפול חירום במרפאה וטרינרית שם נבדקה וטופלה עם עירוי ותרופות. בהמשך עברה הכלבה ניתוח ב"מרכז מומחים וטרינריים" וטיפול ממושך בתרופות, טיפולי פיזיותרפיה, כל זאת במטרה להחזירה ככל האפשר למצבה הקודם. הוצאות הליך השיקום הממושך של הכלבה הגיעו לכ-50,000 שקל.

הנהג ברכב הפוגע דיווח על התאונה לחברת הביטוח שלו שכאמור דחתה את תביעתו של בעל הכלבה לתשלום הוצאות הטיפול בטענה כי "ממצאי החקירה עולה כי המדובר בכלבה אשר שמרה על בית הורי הנהג ומתגוררת בבית המבוטח, לפיכך ע"פ  סעיף 14 לחוק חוזה הביטוח המבטח לא יהיה אחראי לתשלום כלשהו בשל חבות לעניין נזק שבבעלות המבוטח או בבעלות נהג הרכב או לרכוש הנמצא בפיקוחם ואו בשמירתם". במילים אחרות, הטענה היתה שהכלבה היתה ברשות אחיו של התובע שפגע בה והביטוח אינו מכסה נזקים שנגרמו לרכוש המבוטח.

לעומת זאת, טוענת עו"ד ספיבק, כי  התובע הוא ולא אחיו,  הבעלים של הכלבה מזה שנים רבות והיא אינה מתגוררת בבית אחיו שהוא המבוטח. לדבריו ,הכלבה היתה בבית אחיו  רק "כאורחת ומבקרת". כהוכחה לכך צורף לתביעה גיליון טיפולים של הכלבה אצל הווטרינר. בנוסף  בתשובה לשאלת חוקר שנשלח על ידי חברת הביטוח אמר התובע "הכלבה שלי ואני שלה". סך התביעה עומד על 58,000 שקל הכוללים את דמי הטיפול בכלבה הפצועה, הוצאות ועוגמת נפש . טרם הוגש כתב הגנה

צילום: עו"ד רבקה ספיבק, יח"צ

צילום: הכלבה לאסי סיון בנד שיקום ופיזיותרפיה לבעלי חיים

 

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.