שנתיים מאסר בפועל על פסיכולוג ומרצה לשעבר בגין ביצוע מעשה מגונה בסטודנט ופיצוי של 150 אלף שקל

 

בית המשפט השלום בקריית שמונה (בפני כבוד השופטת רות שפילבנג-כהן )  התיר לפני זמן קצר לפרסום כי אתמול  ניתן  גזר דין נגד יוסף לזר – פסיכולוג, מרצה וחוקר מוח לשעבר  במכללת תל חי  לאחר ניהול הוכחות והרשעה בשתי עבירות של מעשה מגונה בין מטפל נפשי למטופל, קבלת דבר במרמה, זיוף כדי לקבל דבר ושימוש במסמך מזויף והטיל מאסר בפועל למשך שנתיים , מאסר על תנאי, קנס ותשלום פיצוי למתלונן ע"ס 150 אלף ₪


נזכיר כי מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד יערה ברזילי-כהן מפרקליטות מחוז צפון עולה כי בתחילת שנת 2014 פנה המתלונן- סטודנט במכללה  לנאשם,  כדי שזה יערוך לו אבחון להפרעות קשב וריכוז .


בסיום האבחון התפתח קשר הדוק בין הנאשם לבין המתלונן  אשר כלל שיחות בעלות אופי אישי וטיפולי  בטלפון, בהתכתבויות מייל ומסרונים, ומפגשים פנים אל פנים.

בהמשך  טען הנאשם  בפני  המתלונן, שורה של מצגי כזב, לשם הידוק היחסים ויצירת תלות של המתלונן ,בין היתר  טען הנאשם בכזב  כי היה בעברו סוכן מוסד, וכי עדיין עליו לצאת מדי פעם למשימות חשאיות בעורף האויב בהן הוא מסכן את חייו, וביקש מהמתלונן לדאוג לסידורי הלוויתו ולמשפחתו במקרה הצורך. כמו כן טען בפני  המתלונן, בכזב, כי  הוא חולה  סרטן סופני, ואף טען בפניו במרמה, כי מינה את המתלונן ל"אפוטרופוס" שלו וזייף צוואה לפיה כביכול הוא מוריש למתלונן את רכושו. 


בנוסף ביקש הנאשם  מהמתלונן לחפש עבורו דירה קרובה לביתו של המתלונן, כדי שהמתלונן יוכל לסייע לו. המתלונן, שהאמין כי אכן הנאשם חולה, נעתר ומצא לנאשם דירה סמוכה לדירתו,   והנאשם עבר להתגורר בדירה זו, הכל כדי להיות קרוב אל המתלונן. בתקופה זו העניק הנאשם למתלונן  "טיפול" שכונה "סשן לילה" אשר כלל עישון סמים, עירום ומגע פיזי באברי המין של המתלונן .


בחודש ספטמבר 2015, התקיים לנאשם שימוע לקראת פיטורין במכללה לאחר שהוברר כי קיים קשרים חריגים עם מספר סטודנטים, ביניהם המתלונן. לאחר השימוע הוצגה לנאשם האופציה להתפטר או להיות מפוטר, ועל כן הוא התפטר הנאשם  מן המכללה. 

לאחר הפסקת עבודתו במכללה, חשש הנאשם כי המתלונן יספר את שארע לגורמים נוספים, או אף יתלונן נגדו במשטרה, וכי תיפתח נגדו חקירה. לפיכך, שלח הנאשם  למתלונן הודעה ובה ביקש ממנו לא לדבר עם אף אחד אודות הקשר ביניהם.

צילום דוברות משטרה


Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.