שמחה גולדין: הפקרת חיילים בשדה הקרב היא כבר לא מילה גסה

שמחה גולדין: הפקרת חיילים בשדה הקרב היא כבר לא מילה גסה. האויב ניצח! אפשר להשאיר חיילים בשדה הקרב*
פרופ׳ שמחה גולדין במיצג המחאה מול כנסת ישראל: ״לפני 5 שנים הבן שלי, סגן הדר גולדין מסיירת גבעתי, נהרג ונחטף בידי חמאס. לא העלתי בדעתי שאני, אב לבן חטוף, אנהל יחד עם משפחתי את המאמץ להשיב את הבן שלי. לבד במערכה.
״אנחנו, משפחת גולדין, עושים עבודה שלא נועדה לנו. אנחנו מאיישים עמדות שננטשו מצד המדינה כמעט בכל זירה רלבנטית לשבוים והנעדרים בעזה: בזירה הבינלאומית, בזירה הפוליטית-משפטית ובזירה הכלכלית. הסיבה שאנחנו שם היא אם אין אני לי מי לי. כל זאת בגלל העדר מדיניות, כל זה בגלל פחד שחדר עמוק מאוד בקרב קובעי המדיניות לאחר 40 שנים של התמודדות עם חטיפות. פחד שהביא למצב שבו "הפקרת חיילים בשדה הקרב" היא כבר לא מילה גסה. האויב ניצח! אפשר להשאיר חיילים בשדה הקרב. ישראל 2019.
״חטיפת חיילים איננה גזרת גורל. אפשר לשחרר שבוים גם מבלי לשחרר מחבלים, אפשר לשחרר שבוים גם מבלי לסכן חיי חייל אחד. אנחנו צריכים לשנות את המשוואה בה חמאס חוטף חיילים והדבר מהווה עבורה נכס, למצב בו חטיפת חיילים מהווה עבורו נטל והוא משלם עליה מחירים פוליטיים ומחירים כלכליים. שלום תמורת שלום, הומניטרי תמורת הומניטרי.
״חמאס הוא ארגון טרור של 30 אלף בריונים המחזיקים ב-2 מליון תושבים עזתיים בני ערובה, ועושים בית ספר למדינה במבוכה. לא אלמן ישראל, השינוי כבר כאן, התוכניות מוכנות על השולחן! יש להפעיל לחץ על מחבלי חמאס בעזה ועל מחבלי חמאס בכלא הישראלי שמקבלים מתנות ופרסים יום יום בצורת מחוות ותנאים משופרים. לחץ=נטל. מדיניות. נחישות. אומץ! האזרחים לא מפחדים, אתם מפחדים.
״אנו דורשים מדיניות. אנו דורשים פתרון מדיני. כל פתרון קבע למצב בעזה, צריך להיות תלוי ללא תנאי בהשבת השבוים הישראלים מעזה. הומניטרי תמורת הומניטרי. גם להדר גולדין יש זכויות אדם, גם לאורון שאול, לאברה מנגיסטו ולהישאם א-סייד יש זכויות אדם.
״לא מדובר פה בחיי בני. מדובר פה בחיי החייל הבא. מדובר פה בחיי המשפחה הבאה. כל משפחה בישראל מגייסת את בנה לצה"ל. השבת שבוים=אינטרס לאומי.
״חמאס מנסה לשבור את רוחנו בטרור נגד המשפחות. הממשלה חייבת להראות לו את ההפך. הגיע הזמן להפסיק לפחד״.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.