שורדי שואה חגגו היום בכותל באירוע מרגש את בר ובת המצווה, שנגזלה מהם בתקופתם בעקבות השואה

האירוע החל בצעדה שמחה אל רחבת הכותל. כשהגיעו לכותל, הגברים הניחו תפילין וטלית ועלו לתורה ביחד עם רב הכותל, והנשים חגגו עם ברכות ושירי בת מצווה.
את האירוע הובילו מוזיאון ידידי ישראל, תחת חזונו של ד"ר מייק אוונס, בשיתוף עם עמותת 'יד עזר לחבר'.
אחד מהשורדים שהגיעו לחגוג בר מצווה הוא אברהם אלסטר בן 83 מחיפה, אשר לא חגג מעולם בר מצווה. אלסטר היה בתקופת השואה במנוסה ובבריחה מהעד הצורר הנאצי שהיו בפולין. בכל תקופת הבריחה שלו הוא הסתתר במקומות שונים ומגוונים, אליהם הגיע תוך כדי המנוסה שלו מהגרמנים. אלסטר: "זה יום גדול עבורי. אני לא זכיתי לחוות בר מצווה, אלא חוויתי בריחה מתמדת בזמן מלחמת העולם השנייה, עם רעב קשה. משפחתי נהרגה אל מול עיני ואני חי בזכות 20 דקות תמימות שהצילו אותי מהנאצים." עוד הוסיף "לחגוג בר מצווה מעניק לי מרגוע, והיום אני חוזר להיות נער בן 13."


שורדי השואה הגיעו לאירוע לאחר שלנו (ישנו) בפעם הראשונה בפרויקט חדש, בית הארחה לשורדי שואה שהוקם בקמפוס מוזיאון ידידי ישראל בירושלים, בו יוכלו ניצולי שואה להתארח ללא עלות. הפרויקט, שנרקם תחת חזונו של מייסד המוזיאון ד"ר מייק אוונס, נבנה בעלות של כעשרה מיליון ₪, וכולל 7 דירות אשר מותאמות ומונגשות לשורדים, ברמה של מלון חמישה כוכבים, הכולל מועדון, מטבח וחדר אוכל, חדרי כביסה ומחסנים. הפרויקט יכול לאכלס עד 14 אורחים במקביל.
בית הארחה יתופעל בשיתוף עמותת 'יד עזר לחבר', אשר דרכם ניתן לתאם את ההגעה לבית האירוח, ללא עלות. בחודשים הקרובים תופעל תכנית אשר תכלול את ביקור השורדים בירושלים, לינה בבית האירוח של המוזיאון והשתתפותם באירוע בכותל, החוגג ומציין את בר ובת מצווה שלהם , אירוע משמעותי שנגזל מהשורדים לחגוג בתקופתם.

באירוע זה חגגו בר/בת מצווה לעשרה ניצולי שואה, ואל הפרויקט נרשמו עד כה כ-300 שורדי שואה, ואלו עתידים להשתתף בו במהלך השנה הקרובה, במספר קבוצות.
ד"ר מייק אוונס מייסד מוזיאון ידידי ישראל אמר לשורדים שהשתתפו באירוע "אתם האור שמאיר את האנושות כשהעולם חשוך". עוד המשיך ואמר "אני גאה ומתרגש ללוות את שורדי השואה בבר ובת המצווה המאוחרת שלהם. אין לי מילים לתאר את גודל המעמד וחשיבותו אל מול הזוועות שעבר העם היהודי. בליל אמש פתחנו לפעילות בית ההארחה עבור שורדי השואה שיוכלו תמיד לבקר בירושלים וללון בו. בית זה תמיד יהיו פתוח עבורם, ועבורנו מדובר בכבוד גדול."
מייסד ומנכ"ל עמותת יד עזר לחבר שמעון סבג הוסיף "כל כך חשוב לכל ילד לחגוג בר מצווה ולכל ילדה בת מצווה, אירוע שנזכר בחייהם לנצח נצחים. כואב ועצוב שאותם ניצולי שואה שהיו בתקופת הצורר הנאצי כנערים קטנים, ולא זכו לחגוג את חגיגת הבר מצוה שלהם שהוא אירוע מכונן וחשוב. ועל כך התודה מקרב לב לד"ר מייק אוונס שהבין מיידית את המשמעות הזאת, יישר כוח לאוונס, הוא החזיר להם את חגיגת הבר מצווה שגזלו להם הנאצים".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.