שומרים על הבית במאתיים עיניים

שוטרים בפעילות בגליל נוף

 "משמר השכונה" הראשון בנוף הגליל יצא השבוע לדרך על ידי העירייה ,רשת המרכזים הקהילתיים ותנועת של"מ ( שירות לאומי למבוגר) הפועלת תחת החברה למתנ"סים. 100 תושבים מתנדבים שנענו ראשונים לקריאה, יצוותו בקרוב לפעילות הפיקוח והשיטור העירוני .

ביום ראשון השבוע התכנסה מנהלת הביטחון העירונית בשיתוף מנכ"לית רשת המרכזים הקהילתיים בתיה כהן, לישיבת היערכות לקראת יישום מיזם "משמר השכונה" על פי עקרונות מנחים לפיהם תושבים מתנדבים ייקחו חלק בפעילות הביטחון באמצעות סיורים ממונעים בשכונות העיר. "תפקידם של המתנדבים הוא לסייר בשכונות ולשמש עיניים נוספות למערכת האכיפה והביטחון העירוניים בזמן שאלה נמצאים במשימות אחרות בעיר" הסביר קב"ט העירייה ארז אטיאס והוסיף כי עיקר תפקידם של מתנדבי המשמר יהיה דיווח לכוחות השיטור העירוניים שמפוזרים בעיר על כל אירוע חריג של אלימות, הפרעה לסדר הציבורי או מטרד וזאת מבלי שיצאו מהרכב :"המתנדבים לא באים כלל במגע עם תושבים מפרי חוק או סדר, תפקידם הוא רק לדווח לכוחות העירוניים ולשמש זוג עיניים נוספות בשטח ,כי לא ניתן להציב פקחים בכל פינה בעיר, בכל זמן נתון" הסביר אטיאס.

מהעירייה נמסר כי המיזם יוצא לדרך בשיתוף רשת המרכזים הקהילתיים בהנהלתה של בתיה כהן ובסיוע תנועת של"מ שירות לאומי למבוגר, תחת החברה למתנ"סים.   "המתנדבים ירשמו בצורה מסודרת ובהתאם לתקנות יבוטחו ועל פי החלטת העירייה יקבלו שובר לקפה ומאפה ובמידת הצורך החזר כספי בגין הוצאות דלק" מסרה המנכ"לית כהן.   

היענות התושבים לקול הקורא הינה גבוהה . 100 תושבים נרשמו למשמר והביעו נכונות לתרום ולהיות שותפים במאמץ העירוני לחזק את תחושת הביטחון של תושבי העיר, לצד פעילותם של יחידות השיטור והפיקוח: הסביר ראש העיר רונן פלוט הסביר כי עצם  נוכחותם של התושבים לבושים באפודים זוהרים ורכב עם צ'קלקה מהווה הרתעה ומכפיל כוח עבור יחידות הביטחון וזאת בנוסף לערך המוסף בעצם מעורבותם ותרומתם למען הקהילה.

"משמר השכונה" יוצא לדרך בשלב ראשון כפיילוט לאחר שאושר בוועדת הביטחון של העירייה בראשות חבר מועצה דוד שינאן. רשת המרכזים הקהילתיים תסייע ביישום המיזם במסגרת פעילותה למען הקהילה בנוף הגליל.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.