רחוב שכולו אגדה

קרדיט צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה

"אישיותו הייחודית של ישעיהו שווגר ז"ל, הן על המגרש והן מחוצה לו, ומקצועיותו הבלתי מתפשרת, היוו עבורו דרך חיים של ממש, ועבור ממשיכי דרכו – דוגמא ומודל להערצה וחיקוי"

כך אמרה הבוקר (רביעי) ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, בטקס שנערך בסמוך לאצטדיון העירוני, "סמי עופר", לקריאת רחוב על שמו של ישעיהו שווגר ז"ל – מגדולי הבלמים של מועדון "מכבי חיפה" ושחקן נבחרת ישראל. הרחוב על שמו של שווגר יוקם בשכונה שתיבנה במבואותיה הדרומיים של העיר, אשר תכלול למעלה מ-5,000 יחידות דיור חדשות.

בטקס ההוקרה לזכרו של שווגר, שנערך במעמד ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, השתתפו בני משפחתו, בהם אלמנתו – ורדה, אחותו – בלה, ילדיו – יפעת, לילך, קרן ואילון, שחקני עבר של מועדון מכבי חיפה, שחקני קבוצת הילדים טרום א' של המועדון, הקרויה של שמו, חבר מועצת העיר – ניר שובר וכן מכריו ומוקיריו.

ישעיהו שווגר ז"ל (1946 – 2000) מגדולי הבלמים של מכבי חיפה בכל הזמנים ושחקן נבחרת ישראל, החל את דרכו בעולם הכדורגל במחלקת הנוער של הפועל חיפה. בבגרותו עבר למועדון מכבי חיפה והיה לקפטן ואחד מגדולי הבלמים של הקבוצה, בשורותיה שיחק 410 משחקים מהם 360 משחקי ליגה ו – 50 משחקי גביע.

בשנת 1965 זכה עם נבחרת הנוער של ישראל בגביע אסיה ובשנת 1970 השתתף עם נבחרת ישראל במונדיאל – גביע העולם היחיד אליו העפילה הנבחרת עד היום.

בדברים שנשאה בשם המשפחה, אמרה בטקס בתו של שווגר, יפעת בן-אברהם, כי: "אבא היה שחקן נשמה. חבר אמיתי לחבריו השחקנים ואדם בעל לב ענק, שחברות, נתינה ואהבת האחר היו ערכים שעל-פיהם פעל ושעל-פיהם חינך אותנו לאורך השנים. ההחלטה לקרוא רחוב על שם ישעיהו שווגר מנציחה את שמו של האדם המיוחד ומעבירה מסר של משחק מכבד ואהבת האדם".

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "שווגר ז"ל חי ונשם כדורגל בכל רגע בחייו. אישיותו הייחודית, הן על המגרש והן מחוצה לו, ומקצועיותו הבלתי מתפשרת, היוו עבורו דרך חיים של ממש, ועבור ממשיכי דרכו – דוגמא ומודל להערצה וחיקוי. מהיום, שמו של ישעיהו שווגר ז"ל יופיע לא רק בספרי ההיסטוריה של מועדון מכבי חיפה, בו דרך כוכבו, אלא גם באלו של העיר חיפה כולה".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.