ראש העיר פלוט לעולי אתיופיה: בואו לנוף הגליל

ראש העיר פלוט לעולי אתיופיה: בואו לנוף הגליל

נציגי עולי אתיופיה שהגיעו לארץ לפני כשנה וחצי  ומתגוררים במרכז קליטה זמני בקיבוץ בית אלפא, ביקרו השבוע בנוף הגליל לקראת מעברם למגורי הקבע

את פניהם של נציגי העולים קיבלו עובדי אגף הקליטה בהובלת סבטלנה יעקובוביץ' ונציגי הקהילה הוותיקה מקרב עולי אתיופיה, הפעילים החברתיים ישראל היילו וגביהו ייני. העולים סיירו באתרים שונים ברחבי העיר, ביקרו בפארק התעשייה "ציפורית" והתרשמו מהיצע מקומות התעסוקה הזמין .

במהלך ביקורם  התרשמו מהאצטדיון העירוני החדש, מתחם הנופש והספורט "המתחם" והפארק העירוני החדש. "לא ידענו שנוף הגליל כל כך יפה ומושקעת", התפעלו העולים והתעניינו במחירי הבתים בעיר.

בסיום הסיור התקיים מפגש סיכום במרכז הקהילתי "ניו יורק" בהשתתפות ראש העיר, רונן פלוט ומנכ"לית העירייה, חוה בכר. פלוט הציג בפני העולים את מגוון האפשרויות העומדות בפניהם למגורי קבע בנוף הגליל והדגיש את יתרונותיה של העיר ביכולת לספק חינוך איכותי, תעסוקה וקהילה חמה ותומכת.  ראש העיר פלוט הסביר  כי נוף הגליל לא הייתה עד כה יעד אטרקטיבי עבור קהילת עולי אתיופיה הואיל ולא נכללה ברשימת הערים הזכאיות למענק דיור עבור העולים. כעת עם הכללת של העיר בזכאות למענק, יש עניין רב בקרב העולים ורצון עז בקרב העירייה לקלוט אותם.

"עוד בהיותי מנכ"ל משרד העלייה והקליטה התוודעתי לאיכויות העלייה המצוינת  מאתיופיה, מדובר במשפחות איכותיות שתורמות לעיר ומשתלבות היטב בקהילה", אמר פלוט וקרא לעולים להגיע לעיר ולהיות חלק מהנוף החדש שלה. העולים אמרו כי התרשמו מאוד מיופייה של העיר וקבלת הפנים החמה של תושביה. "במרכז הקליטה יש עוד 200 עולים שמחכים למעבר לדיור קבע, אנחנו נביא אליהם את הבשורה של נוף הגליל".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.