ראשי המועצות במחאה כנגד נובל אנרג'י

ראשי רשויות דורשים מחברת נובל אנרג'י להסדיר מערך ניטור רציף ושקוף על גביי האסדה. "מערך ניטור האוויר הרציף על גבי האסדה אינו מוסדר וקיים חשש מהותי מצד הרשויות ואזרחי המדינה כי האסדה תפעל ללא מערך ניטור אפקטיבי ושקוף" אמרו ראשי הרשויות.
השבוע נכנס לתוקפו היתר הפליטה לאסדת לווייתן, המופעלת על ידי חברת נובל אנרג'י. היתר זה הוא האחרון בשורת אישורי העבודה הסביבתיים, והשלמתו מובילה את הדרך להזרמת גז מהמאגר כבר בשבועות הקרובים עוד טרם הוסדר הניטור על גבי האסדה.
בעקבות כך פתחו ראשי הרשויות במאבק כנגד נובל אנרג'י וקראו לעצור את דרך התנהלותם ולעבור להתנהלות שקופה וסביבתית. אל המאבק הצטרפו ראש מועצה אזורית חוף הכרמל, אסיף איזיק, ראש מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה, איתי ויסברג, ראש מועצה מקומית פרדס חנה כרכור, הגר פרי- יגור, ראש מועצה מקומית זכרון יעקב, זיו דשא וראש מועצה אזורית עמק חפר, ד"ר גלית שאול.
בתוך כך, בשבעות האחרונים נודע כי איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה שרון- כרמל הפועל בין השאר לשמור ולפקח על היבטים סביבתיים סיים את הפקת "דו"ח אפס" (מצב ניטור אויר לפני פעילות האסדה) לפני תחילת פעילות האסדה ועתיד להוות סמן משמעותי לאורך כל פעילות האסדה.
הצורך בניטור אוויר וניטור ים באופן רציף שדורשים ראשי הרשויות יאפשר פיקוח אתי והדוק ותמונת מצב עדכנית מפעילות הפקת הגז מאסדת לוויתן. דרישת הפורום וראשי הרשויות לביצוע ניטור גדר על גבי האסדה וניטור ים רציף על גבי מצוף, בסמוך לאסדה טרם נענו מצד המדינה ונובל אנרג'י. כמו גם, ערבויות ובטוחים שיאפשרו שיקום נזקים סביבתיים, אובדן רכוש, פגיעה גופנית במהלך פעילות לחיפוש או הפקת גז וזאת כתוצאה מתקלות או תאונות, נוהל שיגדיר היערכות ואופני תפעול האסדה במהלך אירוע בטחוני ופיקוח תקופתי של רשות רישוי הגז המחוזית לנושא חוק התכנון והבנייה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.