ראשי אומ"ץ – היו"ר פליצ'ה פנחס פלד ועו"ד יצחק מינא – פנו אל היועצת המשפטית בדרישה כי תורה על פתיחת חקירה משטרתית ללא דיחוי בעקבות דבריו של סעדה

פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018
פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018

בעקבות הראיון עם עו"ד משה סעדה – תנועת אומ"ץ תובעת מהיועמ"שית לחקור את הטענות נגד מנדלבליט, שי ניצן ורוני אלשייךסעדה, שמילא תפקידים בכירים במחלקה לחקירות שוטרים, התראיין לחדשות 12 ∙ לדבריו, האישים שעמדו בראש מערכת אכיפת החוק פעלו על סמך אינטרסים אישיים ∙ יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "הטענות כבדות המשקל נוגעות לעמוד השדרה של שלטון החוק בישראל. יש לבחון אותן ללא דיחוי"

עו"ד משה סעדה עבד במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) במשך 23 שנים. הוא הגיע לתפקיד סגן מנהל המחלקה ואף ניהל אותה בפועל במשך כשנה כשראש מח"ש חלה. לאחר פרישתו התראיין סעדה לחדשות12 – וגולל שורה של טענות המייחסות לכאורה שחיטות שלטונית, לדבריו של מי שהיה פרקליט המדינה, שי ניצן, של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט, ושל רוני אלשייך שכיהן כמפכ"ל המשטרה.

בעקבות הראיון, תובעת תנועת אומ"ץ, הנאבקת מזה שנים רבות בשחיתות השלטונית והציבורית, חקירה מידית של הטענות החמורות של סעדה. ראשי התנועה – היו"ר פליצ'ה פנחס פלד ויו"ר המועצה הציבורית באומ"ץ, עו"ד יצחק מינא – פנו אל היועצת המשפטית הנוכחית לממשלה בדרישה כי תורה על פתיחת חקירה משטרתית ללא דיחוי.

עו"ד יצחק מינא. צילום יח"צ
עו"ד יצחק מינא. צילום יח"צ

"הטענות כבדות המשקל והמטלטלות נוגעות לבסיסו ולעמוד שדרתו של שלטון החוק במדינת ישראל", כתבו פלד ועו"ד מינא. בין השאר האשים עו"ד סעדה את רוני אלשייך כי ניסה לטייח את הרג המורה הבדואי יעקוב אבו אלקיעאן ז"ל, את שי ניצן על שהכשיר פריצה לסלולרי של עו"ד אפי נווה בניגוד למקרים דומים אחרים שבהם לא אישר פעולה זו, את מח"ש על שלא חקרה את מותו של אהוביה סנדק ז"ל, ואת אביחי מנדלבליט על שאפשר לאלשייך ולניצן להתנהל על סמך אינטרסים אישיים.

פליצ'ה פלד ציין כי התעלמות מהטענות של עו"ד סעדה עלולה לפגוע באמון הציבור במערכות אכיפת החוק, אמון שגם כך נמצא בשפל – ועל כן מחובתה של עו"ד גלי בהרב מיארה, היועמ"שית, להורות על חקירה לאלתר.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.