צעד משמעותי להצלת נפשות רבות בישראל – הצעת חוק השתלת איברים של חברת הכנסת מירב בן ארי(יש עתיד) אושרה בוועדת שרים לחקיקה

צעת חוק השתלת איברים של חברת הכנסת מירב בן ארי(יש עתיד)

הצעת החוק להשתלת איברים של יו"ר הוועדה לביטחון פנים חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד) אושרה היום (א') בוועדת שרים לחקיקה ותעבור כעת להצבעה טרומית במליאה ביום רביעי הקרוב.

בעזרת החוק ייחשפו אלפי אזרחים לנושא ותתאפשר חתימה על כרטיס תורם של אדי באמצעות טפסי ממשלה מקוונים. החוק יקנה גישה מהירה פשוטה ונוחה לחתימה על כרטיס אדי שמיועד לאנשים שמוכנים לתרום את איבריהם לאחר מותם ובכך להציל חיים של חולים הממתינים לתרומות איברים, ובכך להציל נפשות רבות בישראל.

בשנת 2020 נפטרו 63 חולים שהיו ברשימת המתנה לתרומת איברים, את חלקם היה ניתן להציל. כיום כמיליון איש כבר חתומים על כרטיס אדי ולמעלה מחצי ממושתלי האיברים זכו לעדיפות בתור להשתלה, כ-65% מהמשפחות מוכנות לתרום איברים בזמן שפונים אליהן, לכן חשוב כל כך להעלות את המודעות לכרטיס ולאפשר הצטרפות נוחה ומהירה.

מגישת הצעת החוק, יו"ר הוועדה לבט"פ, חה"כ מירב בן ארי (יש עתיד):
"בחרתי להצטרף לכרטיס אדי כבר ב-2007, כרטיס שמציל חיים. מבחינתי זו זכות גדולה ואני מאמינה שהצעת החוק שלי תגביר את המודעות לתרומות איברים ותסייע בהצלת נפשות רבות בישראל.
אני רוצה להודות לשר החוץ ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד שיזם את החוק לראשונה. אני מברכת את שר המשפטים ועל החלטת וועדת השרים לענייני חקיקה על אישור החוק היום בוועדה, אמשיך לקדם את החוק בוועדה ובמליאת הכנסת"

דבורה שרר מהמרכז הלאומי להשתלות ויוזמת הצעת החוק:
"כמי שיזמה את החוק והעלתה את חשיבות החתימה על כרטיס אדי לסדר היום הציבורי, אני שמחה שהחוק עבר בוועדת השרים לחקיקה. כתוצאה מפעילות הסברה נרחבת של המרכז הלאומי להשתלות במהלך שנים רבות הציבור הרחב מודע לחשיבות החתימה על כרטיס אדי. אין לי ספק שהנגשה קלה לחתימה תגדיל את מספר החותמים ותציל חיים. ראוי לציין כי נושאי כרטיס אדי זכאים לעדיפות בתור להשתלה ובשנים האחרונות כמחצית מהממתינים להשתלה קודמו בתור באופן זה."

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.