פלא ושמו כרמל

צוות חדר לידה

מאות נשים, יולדות והורים צעירים מצטרפים בכל חודש לקהילת היולדות הכי צומחת ומצליחה בצפון, קהילת "פלא ". קהילת פלא בפייסבוק היא קהילת היולדות של מרכז רפואי כרמל ושם תוכלו לחוות ולקבל עשרות טיפים והמלצות מהמומחים הכי טובים למיילדות, עצות מעשיות כיצד לטפל בתינוק החדש מהאחיות הכי מנוסות, ורעיונות והדרכות מהמיילדות הכי טובות . מנהל מערך נשים ויולדות בכרמל פרופ' עופר לביא,   " אנחנו כאן אתכן בחדר הלידה וגם ברשתות החברתיות כדי ללוות לעטוף ולהעניק לכן את חווית הלידה הטובה ביותר האפשרית, "נולדתי בכרמל"  זאת סיסמת קהילת הפלא שלנו ".

בתוך מספר חודשים קטן צמחה קהילת "פלא"- קהילת היולדות של מרכז רפואי כרמל מעמוד פייסבוק אינטימי ואישי לקהילה גדולה ותוססת בה חברים נכון לעכשיו מאות ואלפי נשים ויולדות. וצופים ומשתתפים בקהילה בכל יום עוד אלפים רבים של הורים צעירים נשים ויולדות מכל רחבי חיפה הצפון.

ד"ר מירית טולדנו אחת מרופאות הנשים המובילות ומנחות עמוד הפייסבוק "פלא" אומרת:

" מטרת עמוד הפייסבוק שלנו היא בראש ובראשונה להיות כאן ועכשיו בשביל ההריוניות והיולדות הטריות שבעידן של היום מוצפות בהרבה מידע מכיוונים שונים ולא תמיד מוצאות את המקום הנכון והבטוח לשאול שאלות או לקבל מידע אמין על תקופת ההיריון ומשכב הלידה. אני מאמינה שהמחלקה היא "בית" עבור המטופלות שלנו, אנו מלווים את האישה עוד בטרם הכניסה להריון, בבדיקות בהריון דרך הלידה וגם אחריה. עמוד הפייסבוק הוא אמצעי אחד למתן המעטפת הזו, מאפשר לנו נגישות ליותר נשים ואנו שמחים על כך. "

קהילת פלא של כרמל כבר מכילה בתוכה עשרות עמודים עשירים בתוכן מקצועי המלווה את ההורים הצעירים משלבי ההיריון והבדיקות הגנטיות, דרך חווית הלידה הטיפול והשהייה במחלקת היולדות המפנקת של כרמל, ועד רגע השחרור המאושר של ההורים והתינוק הביתה.

יפעת סנדלר סגנית מנהלת הסיעוד במחלקת אם יילוד וממובילות עמוד הפלא מספרת:

"את הדחיפה והרצון להקים את עמוד הפייסבוק קיבלנו בעצם מהיולדות והאימהות בהן טיפלנו. הרגשתי שישנו צמא גדול של האימהות לחלוק את החווית הלידה שלהן כאן אצלנו  בכרמל עם אימהות נוספות. הצוות במחלקה עובד במסירות וניכר שיולדות רואות את זה ורוצות להעריך  ולהודות, הפייסבוק הינו פלטפורמה טובה להביע את הערכה ולהעלות חיוך על שפתיי כל אותם אנשים שטיפלו בהן. היולדות היום רוצות יותר לדעת יותר לשאול ולהבין בדיוק מה קורה איתן ועם התינוק אנחנו כאן כדי לתת את המידע הרלוונטי, לשמוע את הקשיים והחששות ולהתאים את המענה עבורן. תקופת משכב הלידה היא תקופה מאתגרת והדף שלנו גם נותן מקום לפרוק, לשחרר ומכניס גם תוכן קליל ומצחיק על מנת לסייע ליולדות שלנו. "

אז אם אתן רוצות להבין יותר מה עושים כשלתינוק יש צהבת. מה היא לידה שקטה. מה המלצות המומחים כיום בעולם לגבי לידה בניתוח קיסרי, ומה הכי כדאי לשים בתיק כשמגיעים באמצע הלילה לחדר לידה, כנסו והירשמו לעמוד הפייסבוק של קהילת פלא של כרמל ותקבלו מענה לכל השאלות.

מנהל חדרי הלידה של כרמל ד"ר ראובן קידר מי שנחשב לאחד מטובי המומחים למיילדות בצפון אומר, "הלידה בכרמל צופנת בחובה יתרונות גדולים ומאוד חשובים לאם ולילוד, אנו מתגאים בהיותנו מחלקת בוטיק עם יחס אישי לכל יולדת. יחס המלווה בשירות סופר מקצועי וסופר אישי ", אומר ד"ר קידר.

"בצמוד לחדרי הלידה החדשים שלנו נמצאת הפגייה המצטיינת שלנו הזמינה 24/7 עם הצוות הרפואי הטוב ביותר לטובת טיפול נמרץ ועזרה בכל מצב חירום חלילה. פגיית כרמל זכתה כבר 6 פעמים ברציפות בתואר הפגייה הטובה ביותר בישראל על פי בחירת משרד הבריאות. בנוסף יש לנו חדר ניתוח ייעודי ונפרד הנמצא בתוך מתחם חדרי הלידה הזמין ומצויד 24 שעות ביממה לטובת היולדות למקרים של ניתוח קיסרי או לניתוחים דחופים .

אנחנו כאן עוטפים את היולדות במעטפת הכי מקצועית וחמה שיש כדי שהיולדות שלנו ירגישו כאן בטוחות ורגועות וכמו בבית " אומר ד"ר קידר.

ליולדות אחרי הלידה מחכה בכרמל מחלקת יולדות מפנקת עם חדרים מאובזרים, מקלחות אישיות, מזנון ארוחות בוקר וערב עשיר ומגוון וכמובן שירות אישי של אחיות מוסמכות  ומנוסות בניהולה של ורד כהן האחות האחראית. יש שירות אישי של  יועצות הנקה, ייעוץ רוקחי מותאם ליולדות, תינוקייה עם צוות רפואי וסיעודי מוביל בניהולם של פרופ' דני וייסמן והאחות סופה גי'מפלסון  ועוד שורה ארוכה של שירותים, בדיקות רפואיות לתינוק והדרכות אישיות ליולדות ולזוג הצעיר והכל כדי שיוכלו ליהנות ולצאת מכרמל עם חווית לידה שמחה ומוצלחת.

ד"ר מירית טולדנו מסכמת ואומרת , "עמוד הפלא של קהילת היולדות של כרמל מזמין את כל היולדות וההורים שבדרך להתחבר לעמוד ואלינו. אנחנו כאן בשבילכן לכל שאלה בקשה החוויה שלכן היא המחויבות שלנו".

בצוות ניהול קהילת הפלא של כרמל שותפות גם שושי קליין מנהלת סיעוד חטיבתית וסופיה גימפלסון מנהלת סיעוד מחלקת אם יילוד.

כדי להצטרף לקהילה הכי צומחת ושמחה בצפון, חפשו פלא בפייסבוק לחצו לייק והצטרפו.

התינוק שלכן יגיד לכן תודה.

בתמונות:

צוות פלא של כרמל – ד"ר ראובן קידר, ד"ר מירית טולדנו, יפעת סנדלר, שושי קליין, סופה גימפלסון

מזנון הבוקר במחלקת יולדות

זוג מאושר במחלקת יולדות בכרמל

עמוד פייסבוק קהילת פלא

צוות חדר לידה בכרמל

קרדיט צילום – צילום אלי דדון

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.