עתירת תנועת אומ״ץ למינוי מפכ״ל למשטרת ישראל ,תופסת תאוצה. יו"ר תנועת אומ"ץ, פליצ'ה פלד מברך

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד צילום אומץ

בדיון דחוף שהתקיים ב 3 לדצמבר בבית המשפט העליון בהרכב השופטים יצחק עמית ענת ברון  ועופר גרוסקופף, נדונה לבקשת תנועת אומ״ץ עתירה נגד השר לביטחון הפנים וממשלת ישראל למינוי דחוף של מפכ"ל למשטרת ישראל.

בדיון ביקש יו"ר תנועת אומ"ץ, פליצ'ה פלד וקיבל את רשות בית המשפט  לשאת דברים כדי להדגיש את הפגיעה החברתית הכלכלית והמשפטית לאי מינוי מפכ"ל והחשיבות הרבה לפעילות המהירה של בית המשפט העליון בסוגיה זאת.

עורכי הדין יצחק  מינא ורונית וולף אשר יצגו את  תנועת אומ"ץ הוסיפו כי לאור עמדת היועמ"ש יש לפעול בהקדם למינוי מפכ"ל.

בג״ץ נתן צו מוחלט באותו יום המורה למשיבים לפעול להבאתו של מועמד לתפקיד המפכ״ל בפני הוועדה המייעצת לממשלה לעניין מינויים לתפקידים בכירים במהירות הראוייה.

יו״ר תנועת אומ״ץ קרא ולמד את החלטת בית המשפט העליון אשר הוחלט בה למנות מפכ״ל בהקדם המיידי וזאת  גם בהמלצתו של היועץ המשפטי לממשלה. יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד מסר:  ״מדובר בפסק דין תקדימי של בית המשפט העליון.

בג״ץ החליט ליתן צו תכליתי המחייב את השר לביטחון הפנים להביא לוועדת המינויים מועמד במהירות הראוייה לתפקיד מפכ״ל. תנועת אומ״ץ שהגישה את העתירה לבית המשפט העליון טוענת שמדובר בהישג חסר תקדים  אשר יביא לאחר שנתיים ללא מפכ״ל סוף סוף למינוי מפכ״ל למשטרת ישראל. היוזמה של תנועת אומ״ץ, הבאת הנושא לפיתחו של בג״ץ, הגיעה לתוצאה המיוחלת״.

באי הכוח של אומ״ץ, עורכי הדין יצחק מינא ורונית וולף אשר ייצגו את התנועה בעתירה גם כן טוענים כי מדובר בהחלטה תקדימית וחשובה אשר תשפיע מבחינה חברתית, ציבורית, כלכלית ומשפטית.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.