נצחון לשדולת הנשים: "לא" לאירוע לגברים בלבד

פוזיציה!
פוזיציה!

שדולת הנשים, כחלק ממאבקה לשוויון בין המינים ולמניעת הדרת נשים מהמרחב הציבורי פנתה לעיריית חיפה בדרישה שלא לאפשר את קיומו של האירוע. משהתקבלה תשובת העירייה כי מדובר ב"אירוע בהפרדה וולנטרית", זאת כאשר נשים הודרו במפורש מהאירוע, עתרנו לבית המשפט המחוזי בחיפה, כדי למנוע מצב בו נמנע מנשים להיכנס לאירוע ציבורי רק בשל מינן.

היום אימץ השופט אברהם אליקים  את עמדת היועץ המשפטי לממשלה כי הוא מתנגד לקיום האירוע במתכונת זו, שמע את טענות הצדדים וקבע: "אני מורה על ביטול החלטת משיבה 1 (עיריית חיפה) בדבר אירוע לגברים בלבד".

מתוך הפסיקה:

"…אין מחלוקת כי מדובר באירוע לגברים בלבד"

"אפתח במושכלות יסוד… כך מופיע בספר בראשית פרק א, "ויברא אלוהים את האדם בצלמו בצלם אלוהים ברא אותו, זכר ונקבה ברא אותם"

נקודת המוצא לדיון הוא קיום שוויון מלא בין גבר לאישה.

"לטעמי יש לדחות כל נסיון להבחין בין נשים לגברים על בסיס טעמים שאינם רלוונטים ולא הוכח בפני מהם הטעמים לפיהם פעלה העירייה, היאחזות העירייה בחזקת התקינות המנהלית לא יכול לעמוד לה במקרה כה בוטה של הסתרת מידע מבית משפט ואי הצגת נתונים כלשהם"

"החלטות כה מהותיות הנמצאות בלב זכויות היסוד של כל אדם, איש ואישה לא מתקבלות בסתר ללא בסיס משפטי ותיעוד בכתב".

"רשות מנהלית סבירה לא יכולה לקבל החלטה סתם כך על קיום אירוע לגברים בלבד…מיותר לציין כי החלטות כה מהותיות הנמצאות בלב זכויות היסוד של כל אדם – איש ואישה, לא מתקבלות בסתר, ללא בסיס משפטי ותיעוד בכתב".

"העובדה שמקוימים מאות אירועים אחרים, אינה מצדיקה קיום אירוע אחד ובו פגיעה בנשים ואבהיר כי איני קובע עמדה בשם אישה חרדית, חילונית, דתית או מסורתית"

עורכי הדין חגי קלעי, גלי זינגר ומרים זלקינד שייצגו את שדולת הנשים מסרו הערב:

"אנו מברכות על החלטת בית המשפט המחוזי היום לאסור על קיום אירוע מוסיקלי בחיפה, במימון ובמרחב ציבורי תוך הדרה מוחלטת של נשים. בעשרות מקרים לאחרונה ראינו איך נשים מסולקות מהמרחב הציבורי- נערה הורדה מהאוטובוס בגלל אורך המכנסיים שלבשה, ילדים וילדות בגן יבנה הופרדו בכפיה בעליה על מתקני שעשועים ובעפולה נכפה על נשים לעמוד באירוע מאחורי המחיצה. הדרת נשים היא מפלצת שאינה יודעת שובע.

טוב עשה בית המשפט שעצר את המגמה המסוכנת והבהיר באופן חד משמעי: "שיוויון הוא נשמת אפה של מערכת מינהל ציבורית". נשים אינן ולא תהיינה אזרחיות סוג ב' בישראל."

 

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.