נמשך המאבק הנחוש למען חקירה יסודית של החשדות לטיוח בפרשת רשות המיסים. חומרים חדשים בפרשת רות דוד

פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018
פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018

מידע חדש שהגיע לידי תנועת אומ"ץ מעלה חשש כי תיקי פשע חמורים הושמדו ע"י גורמים במערכת המשפט יו"ר התנועה פליצ'ה פלד ועו"ד יצחק מינא דורשים ממנדלבליט לבחון חומרים המצביעים לכאורה על מעורבות עו"ד רות דוד בפרשת רשות המיסים "חומר זה זועק לבדיקה וחקירה מידית"     

תנועת אומ"ץ ממשיכה לפעול במרץ על-מנת להוביל לבירור יסודי של החשדות אודות ניסיונות הטיחו של השחיתות החמורה ברשות המיסים. חומרים חדשים אשר הגיעו לתנועה, אשר ניצבת בראש המאבק הציבורי בשחיתות השלטונית, מצביעים לכאורה על מעורבותה של עו"ד רות דוד בפרשת רשות המיסים.

במכתב שנשלח אל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וכן אל שר המשפטים סער, מבקר המדינה אנגלמן ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, מציינים פליצ'ה פנחס פלד, יו"ר אומ"ץ, ועו"ד יצחק מינא, יו"ר הוועדה הציבורית שליד תנועת אומ"ץ, כי על-פי החומרים החדשים "עולה כי באופן תמוה ביותר ובניגוד לחוק, לכאורה, בוערו תיקי פשע חמורים על-ידי גורמים שונים במערכות המשפטיות".כמו כן מיידעת התנועה את מנדלבליט ואת הנמענים האחרים כי "בעיון ראשוני בחומר שבידינו עולות תהיות בדבר האפשרות שחברה פרטית המאחסנת את תיקי הפרקליטות מצאה לנכון, בין ע"פ הוראה מגבוה ובין ע"פ דרישה של מעוניין בדבר, לבער את תיקי רשות המיסים".

עו"ד יצחק מינא

"רעידת אדמה בכל המנגנון שתפקידו לשמור על החוק והסדר"

פנחס פלד ועו"ד מינא מדגישים כי נדרשת חקירה מידית ויסודית, שכן "אם הדברים נכונים, תהא זאת רעידת אדמה בכל המנגנון שתפקידו לשמור על החוק והסדר במדינת ישראל".

מכתב זה של התנועה, אשר פועלת למען צדק חברתי ומשפטי מתוך אמונה כי זהו בסיס הכרחי לחוסנה של המדינה, הינו המשך לפנייה קודמת אל היועמ"ש באוגוסט השנה. במכתב הקודם קראו מינא ופלד למנדלבליט להנחות את המשטרה והפרקליטות להעמיק את החקירה בפרשת רות דוד – ובפרט בנוגע לדרך שבה בחרה לטפל בתלונות אודות שחיתויות ברשות המיסים כשהייתה פרקליטת מחוז תל אביב.

חקירת טיוח התלונות אודות שחיתות ברשות המיסים ע"י רות דוד

רות דוד עלתה לכותרות בעקבות חשיפת קשרים לא ראויים בינה לבין עו"ד רונאל פישר בזמן שכיהנה בתפקיד פרקליטת מחוז תל אביב. בנובמבר 2017 דו"ח של נציב תלונות הציבור דוד רוזן מתח ביקורת קשה על החלטתה של רות דוד לגנוז תיקי חקירה שנפתחו בעקבות 15 תלונות שונות של חוקרים ברשות המיסים אודות שחיתות חמורה ברשות זו. כמו כן נכתב בדוח הנ"ל כי "מסיבות עלומות, כדי לא לומר מוזרות ותמוהות, יחד עם התיק נעלם לכאורה אף התיעוד שהוביל להחלטה לבירור התיק". ביולי 2018 הוחלט לחדש את חקירת טיוח התלונות בפרשת רשות המיסים ע"י רות דוד – וכעת תנועת אומ"ץ קוראת ליועץ המשפטי לממשלה לבחון את החומרים החדשים שהגיעו לידיה, ולוודא כי החקירה החשובה תתנהל באופן מידי וביסודיות הראויה לה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.