משלחת נוער מד"א לפולין: "כאשר אנו עומדים על אדמה זו, הרוויה בדם יהודי, במדי מגן דוד אדום, המסמלים הגנה, חיים והצלה – זה הניצחון – עם ישראל חי"

 

 

 

 

כמדי שנה, יצאה משלחת מד"א הכוללת 18 מתנדבי נוער מגן דוד אדום מכל רחבי הארץ ו-3 בוגרים מלווים לשבוע מורשת על אדמת פולין * מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אין כיום דבר, לא בפולין ולא בשום מקום אחר, שיוכל להמחיש או לפתח את דמיון האדם על הזוועות הנוראיות שהתרחשו באמת בימי השואה"

 

מזה שנים יוצאת משלחת נוער מד"א לפולין לקראת יום השואה. גם השנה, יצאה המשלחת לסיור על אדמת פולין וייצגה בכבוד את ארגון מגן דוד אדום ואת בני הנוער בישראל. יחד עם בני נוער נוספים מרחבי הארץ, עברו חברי המשלחת שבוע משמעותי וחשוב במהלכו התרגשו, התעצבו, שמעו על סיפורי גבורה שונים מניצולי שואה וחסידי-אומות-עולם שליוו אותם ולמדו רבות על עברו של העם היהודי וחוסנו במהלך מלחמת העולם השנייה.

 

במהלך המסע ביקרו חברי המשלחת של נוער מד"א במחנות הריכוז וההשמדה שבקרקוב, באושוויץ – בירקנאו, בקטוביץ, בפלאשוב, בקילצה,  במיידנק ובוורשה. כמו כן, מתנדבי נוער מד"א ערכו ביקורים גם במקומות היסטוריים נוספים בפולין, ביניהם אנדרטת רפפורט, אנדרטת הלב השבור, בית הכנסת בטיקוצ'ין, בית הכנסת הגדול בנוז'יק ועוד.

 

המסע לפולין הוא חוויה מטלטלת לכל אדם אשר מגיע למקומות האלו, ובוודאי למתנדבי מד"א שעוסקים בהצלת חיים כחלק מפעולות היומיום שלהם.

 

שרה גורן-אבוטבול (17), מתנדבת נוער מד"א מזיכרון יעקב כתבה אשר חוותה: "אנו עומדים היום על אדמת פולין. על אדמה זו עונו, שועבדו ונרצחו ללא סיבה הגיונית או אנושית מיליוני בני אדם, מתוכם 3 מיליון יהודים. גברים, נשים וילדים הובלו חסרי אונים וחסרי כל ישע אל נשימתם האחרונה על ידי המרצחים הנוראיים. חשוב שנזכור שאנו דור ההמשך ומתפקידנו וחובתנו לזכור את ששת מיליון הנרצחים בשואה, לפעול למען עמנו, לשים בראש ובראשונה את ערך החיים ולקדש אותו, האחריות לעתיד טוב יותר היא בידינו. כאשר אנו עומדים על אדמה זו, הרוויה בדם יהודי, במדי מגן דוד אדום, המסמלים הגנה, חיים והצלה – זה הניצחון – עם ישראל חי".

 

נורה קידר (18), מתנדבת נוער מד"א מנתניה סיפרה על חוויותיה מהמסע לפולין: "כשהאדם כותב על השואה, הוא לא כותב את המילים. הוא נלחם במילים. כי אין מילים לתאר את מה שהקרבנות הרגישו כאשר המוות היה הנורמה והחיים היו נס. אם היו שואלים אותי לפני המסע האם כדאי להוציא בני נוער למסע לפולין, לא בטוח שהייתה לי תשובה. היום, אחרי שבוע של חוסר שינה, ביקורים בעיירות בהן הושמדו כל היהודים, בגטאות, מחנות השמדה ומחנות עבודה, אני יכולה להגיד בוודאות שהמסע היה חשוב. עברתי מסע רווי בדמעות רבות, עצב, אובדן, חוסר יכולת לקלוט את ממדי הזוועה האמיתיים. עד עכשיו קשה להבין את החוויה שעברתי במסע אך אני יכולה להגיד שיצאתי ממנו אדם טוב יותר, חזק יותר. תתחילו את השינוי בקטן, בין אם זה לחייך לאדם עם כיסא גלגלים ברחוב ולא להפנות את המבט, לטפל ולעזור לכל אדם שזקוק לכך, לשאול את הסבים והסבתות שלכם על עברם כי בקרוב לא יהיו יותר ניצולי שואה, או פשוט לבוא ולחבק אותם מכל הלב"

 

דורון מרקוביץ, אחראי מתנדבי הנוער של מד"א בתחנת אשדוד אשר ליווה את בני הנוער במסעם לפולין: "אחרי שראיתי רק מן המעט ממה שהעם שלנו עבר בשואה, אין לי ספק כי שבתי עם פרספקטיבה שונה. אני חושב רק על פרט קטן, על האנשים שנשלחו למחנות העבודה בקור העז ובשלג שהם בלי בגדים וכשאני עמד כאן היום לבוש בבגדים חמים ומעיל ועדיין קר לי מאוד, ניצולי השואה הם פשוט גיבורים. אין לי ספק היום שכשאגיע לטפל בניצולי שואה הרגישות שלי תגבר".

 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אין כיום דבר, לא בפולין ולא בשום מקום אחר, שיוכל להמחיש או לפתח את דמיון האדם על הזוועות הנוראיות שהתרחשו באמת בימי השואה. למרות זאת משלחות מד"א, הבוגרים והנוער יוצאים בכל שנה לספוג את המעט שבמעט ולפחות להגיע מצוידים בדגלי ארץ ישראל אל אדמת פולין ואל המקומות בהם נספו מיליוני יהודים בשואה. ואין ספק כי מדובר בחינוך ראוי והכרחי לדורות של נוער ישראלי, שעליהם לזכור ולא לשכוח. מד"א, כארגון שמציל חיים ומהווה את הארגון ההומניטארי המשמעותי ביותר בישראל, מציב לעצמו למטרה ללמד את בני הנוער שאסור לעמוד שותקים אל מול זוועות המתרחשות סביבנו."

 

 

צילום דוברות מד"א

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.