מפקד האוכלוסין 2022 יוצא לדרך!

רונן מרלי, ראש עיריית נהריה ושריף עליאן, מנהל מפקד האוכלוסין במרחב הצפון צילום: דוברות עיריית נהריה

במסגרת היערכותה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לביצוע מפקד האוכלוסין של ישראל, נפגש ראש עיריית נהריה, רונן מרלי עם הנהלת מפקד האוכלוסין. "המפקד הוא משימה לאומית והוא חשוב כדי לאפשר תכנון יעיל ונכון בראייה עתידית כוללת במגוון תחומים במדינת ישראל", ציין ראש עיריית נהריה, רונן מרלי

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נערכת לביצוע מפקד האוכלוסין והדיור לשנת 2022. בשבוע שעבר נפגשו ראש עיריית נהריה, רונן מרלי ומנכ"ל העירייה, דודו אלחיאני, עם נציגי מפקד האוכלוסין: שריף עליאן, מנהל מפקד האוכלוסין במרחב הצפון ועם חיים דהן וחאלד דיאב בקרים בכירים ודנו בקידום ביצועו של המפקד בעיר נהריה.

החל מיום ראשון הקרוב ה-3 באפריל תחל הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בביצוע מפקד האוכלוסין והדיור השביעי של ישראל ב-1,300 יישובים ברחבי ישראל ובתוכם העיר נהריה. המפקד צפוי להסתיים ב-30 בנובמבר 2022.

"המפקד הוא משימה לאומית והוא חשוב כדי לאפשר תכנון יעיל ונכון בראייה עתידית כוללת במגוון תחומים במדינת ישראל. ישנה חשיבות רבה לכך שתושבי העיר שנבחרו להשתתף במדגם ישיבו לשאלון מפקד האוכלוסין", ציין ראש עיריית נהריה, רונן מרלי.

מפקד האוכלוסין הוא פרויקט איסוף הנתונים הגדול של ישראל המתבצע בממוצע אחת לעשור ומשקף תמונת מצב מלאה ומהימנה אודות כלל תושבי ישראל בהיבטים דמוגרפיים, חברתיים וכלכליים. בשנים האחרונות, שינתה הלמ"ס את שיטת איסוף הנתונים על מנת לייעל את תהליכי העבודה והשאלון הפך לממוקד יותר וללא שאלות מיותרות.

במדינת ישראל בוצעו עד היום שישה מפקדי אוכלוסין. המפקד הראשון היה עם קום המדינה בשנת 1948 ואחריו נערכו המפקדים אחת לעשור. במפקד הקרוב ישתתפו כ-7% מתושבי המדינה ובהתאמה גם בעיר נהריה וישיבו לשאלון. מפקד האוכלוסין השביעי יהיה החדשני ביותר ולראשונה, ניתן יהיה להשיב על השאלון באתר אינטרנט מאובטח וייעודי, זאת בנוסף לאפשרות השבה בראיון טלפוני או בראיון פנים אל פנים, כאשר למשיבים באתר, תינתן הטבה– שובר דיגיטלי. המענה על השאלון הוא חובה על פי חוק והנתונים בו נאספים תוך שמירה קפדנית על סודיות הנתונים ופרטיות הנדגמים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.