מנכ"ל "אביר מודיעין וביטחון": המדינה מאבדת שליטה – רק עונשים כבדים למחזיקי אמל"ח והוספת אלפי שוטרים ימנעו ירי ופיצוצים ברחובות הערים

אביר ביטחון

הפשע המשתולל בישובים הערבים זולג אל עוד ועוד ערים ∙ שכונות שלמות בבאר שבע, עומר, לוד, רמלה וישובי גוש משגב חיות בפחד מתמיד ∙ יניר מלך, מנכ"ל "אביר מודיעין וביטחון", קורא לציבור להתעורר ולהפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות: "ישראל צוללת לתהום"

בשנות השמונים של המאה הקודמת החלו גורמים עבריינים להשתלט על כפרים ומחנות פליטים בשטחים. כנופיות הפשע הטילו אימה על התושבים. גביית דמי חסות, "טיפול" בעבירות מוסר, סחיטה באיומים ושימוש באלימות קשה הפכו למציאות יומיומית בישובים הנ"ל. צה"ל והשב"כ לא טיפלו בתופעה ביד נחרצת, מתוך תפישה מוטעית כי זו בעיה של הפלסטינאים – וכשהתפרצה האינתיפאדה ה-I ב-1987, האלימות הופנתה כלפי תושבים יהודים ביהודה ושומרון, ונגד חיילים.


יניר מלך, מנכ"ל חברת "אביר מודיעין וביטחון", מזהה כיום תופעה דומה – בתוך שטחי מדינת ישראל. בפרט מתריע מלך כי האלימות ההולכת ומתגברת בעיירות הבדואיות בנגב, ובישובים הערבים בגליל, תזלוג בעוצמה רבה גם לערים סביבן ובעצם לכל הארץ.


זוהי לא תופעה חדשה: ב-2003 למשל נהרגו 3 עוברי אורח במהלך ניסיון לחסל את העבריין המפורסם זאב רוזנשטיין. ב-2008 נהרגה מרגריטה לאוטין ז"ל בזמן בילוי עם ילדיה בחוף הים – כששני רוצחים ניסו לחסל "חיילים" בארגון הפשע של יצחק אברג'יל. יחד עם זאת מתריע מלך כי "ארגוני הפשע היום לא רואים בעיניים – ירי יומיומי ברחובות ועל בתים, פיצוצי מכוניות באמצע העיר… שכונות שלמות בבאר שבע ובעומר חיות בפחד. ירי בכפרים ערבים זולג גם לישובים באזור משגב. שכונות יהודיות בלוד וברמלה סופגות ירי כמעט מדי ערב עקב סכסוכי עבריינים בשכונות ערביות. בגליל כנופיות מבצעות ירי לעבר עסקים לגיטימיים בבעלות יהודית. טעות בזיהוי הובילה לירי על בית של איש עסקים במרכז כרמיאל. אנחנו מילימטר מאובדן שליטה מוחלט".


תופעה בעייתית נוספת היא ראשי משפחות פשע מהמגזר הערבי אשר עוברים לגור בישובים יהודיים, לרבות ישובים קהילתיים. כשלוקחים בחשבון שגם עבריינים יהודים שיש להם אויבים רבים חיים בקרבת אזרחים תמימים, התוצאה היא סכנה של ממש לציבור הרחב.


"אביר מודיעין וביטחון" משתפת פעולה עם משטרת ישראל ומסייעת לה לתפוס עבריינים, אבל על-מנת למנוע קטסטרופה דומה לזו שהתרחשה ב-1987, נדרשים לדברי מלך גם חיזוק משמעותי של המשטרה וגם שינויי חקיקה. כך למשל הוא מציע את החמרת הענישה על החזקת אמל"ח – הצבת רף מינימום של 15 שנות מאסר, ואפילו 25 שנים בכלא, "ואז העבריינים יתחילו לפחד". המפתח לשינויי החקיקה ההכרחיים, ולתוספת של עשרות אלפי שוטרים שיוכלו להתמודד עם ארגוני הפשע, הוא לחץ מסיבי על הכנסת והממשלה – מלך מקווה כי הציבור הרחב יבין זאת ויבהיר לפוליטיקאים כי הביטחון האישי שלנו הוא מעל לכל.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.