מהפכת המחזור בעיר נהריה נמשכת!

מהפכת המחזור בנהריה
מהפכת המחזור בנהריה. צילומים: עיריית נהריה

לצד המכלים הכתומים לאיסוף אריזות והמכלים הוותיקים למחזור נייר, הצטרפו למוסדות חינוך, בניין העירייה ובמידעטק בעיר, מוקדי מחזור עבור פסולת אלקטרונית. ״הילדים שלנו נבחרו להוביל את פרויקט מחזור הציוד האלקטרוני יחד עם צוותי החינוך בבתי הספר היסודיים. מדובר בבשורה סביבתית חשובה ואנחנו נערכים להרחיב את פריסת המכלים למוקדים נוספים בעיר״, ציין ראש העיר, רונן מרלי

בתשעה בתי ספר יסודיים בעיר נהריה, בכניסה לבניין העירייה ובמידעטק, הוצבו בימים האחרונים מוקדי איסוף מעוצבים ונגישים עבור פסולת אלקטרונית וסוללות, כחלק מהמשך ״המהפכה הירוקה״ בעיר נהריה.
המתחמים החדשים והצבעוניים הוקמו בשיתוף עם תאגיד המחזור הארצי מאי והמטרה היא לרתום את ילדי נהריה להוביל את המהלך החשוב המצטרף למחזור הנייר והמכלים הכתומים לאיסוף אריזות שפועלים בעיר מזה כשנתיים וחצי.

יעקב כהן, מנהל אגף תפעול ואיכות סביבה בעיריית נהריה: ״מינהל החינוך בעירייה יחד עם מנהלות בתי הספר היסודיים נרתמו לקחת חלק בחלקו הראשון של הליך הטמעת המכלים המיועדים למחזור פסולת אלקטרונית. לצד הצבת עמדה דומה במידעטק, נבנית בימים אלה תוכנית נרחבת ומשמעותית יחד עם תאגיד מאי, להרחבת הפרויקט למבני ציבור נוספים למרכזים ייעודיים ברחבי העיר. בשנים האחרונות חלה עלייה בכמות הפסולת האלקטרונית הדורשת מחזור ועיריית נהריה כחלק מהליך העלאת המודעות לחשיבות השמירה על הסביבה מצטרפת לכל פרויקט בתחום שנועד לשפר את איכות חיי התושבים״.

עמדות המחזור נועדו לאפשר איסוף של סוללות, חלקי מתכת ומכשור אלקטרוני שאין בו צורך יותר והשלכתו לצד פחי האשפה הביתית מזהמת ופוגעת בסביבה בשל התפרקות החומרים וחדירתם לקרקע, תוך כדי זיהום מי התהום. בחודשים הקרובים יוצבו עשרות מרכזי מחזור אזוריים בנהריה שיכללו בין היתר גם מכלים לאיסוף ומחזור זכוכית, מכלים כתומים לאריזות ועוד.
בעירייה קוראים לציבור לשתף פעולה ולהפריד את הפסולת לסוגיה ובכך לשפר את איכות החיים ולשמור על הסביבה שלנו.

״הילדים שלנו נבחרו להיות אלו שיובילו את פרויקט מחזור הציוד האלקטרוני בנהריה יחד עם צוותי החינוך בבתי הספר היסודיים״, ציין ראש עיריית נהריה רונן מרלי. ״מדובר בבשורה סביבתית חשובה לעיר נהריה ואנחנו מקווים שבהמשך להליך הצבת מכלים לאיסוף נייר ואריזות קרטון למחזור נרחיב את האפשרות למחזר פסולת אלקטרונית שהכמות שלה גדלה בצורה ניכרת בשנים האחרונות. המטרה שלנו היא לבחון את הטמעת הפיילוט במוסדות החינוך ובהמשך להרחיב את פריסת המתחמים למוקדים נוספים בכל רחבי העיר״, הוסיף מרלי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.