כל שקל שנשקיע היום בחינוך ובספורט, יחסוך לנו השקעה רבה יותר ברווחה בעתיד"

"כל שקל שנשקיע היום בחינוך ובספורט, יחסוך לנו השקעה רבה יותר ברווחה בעתיד"
קרדיט צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

את הדברים האלה אמרה היום (רביעי) ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, בכנס בנושא "אתגרי מנהיגות בערים מעורבות", שנערך הבוקר בבניין עיריית חיפה.

בכנס השתתפו ניצב נתן בוזנה, ראש אגף "סי"ף" במשטרת ישראל, אוהד דורפמן – ראש מינהל התפעול בעירייה וכן עשרות שוטרים המשתייכים ליחידת סי"ף, האמונה על סיכול פשיעה במדינת ישראל.

במהלך הכנס שוחחו ראש העיר וניצב בוזנה על שיתוף הפעולה ההדוק, הקיים בין אגפי העירייה, האמונים על שמירת הסדר והביטחון בעיר, לבין משטרת ישראל ועל הצורך הקיים בהמשך חיזוקו. בהקשר זה ציינה רה"ע כי שיתוף פעולה זה, המתקיים מסביב לשעון, תורם באופן משמעותי לחיזוק תחושת הביטחון האישי בקרב התושבים ואשר רק לאחרונה הוכיח את יעילותו בשורה ארוכה של הצלחות, כגון: תפיסת שב"חים, סיוע במרדפים, לכידת סוחרי סמים, אכיפה כנגד עבירות רעש שנגרמו על-ידי נהגי מכוניות משופרות ועוד.

בהמשך המפגש סיפרה ראש העיר לניצב בוזנה על המאמצים והמשאבים הרבים שמשקיעה העירייה על-מנת למזער את הפערים שבין קבוצות האוכלוסייה השונות המתגוררות בעיר. בדבריה ציינה ראש העיר כי היא רואה חשיבות רבה בהשקעה בחינוך ובספורט כבר מגיל הגן, מתוך ראייה בהם כאמצעים אשר בכוחם וביכולתם להביא להקטנת ולצמצום היקפי הפשיעה בעיר. "ככל שנשקיע היום יותר בחינוך ובספורט, כך נצטרך להשקיע פחות ברווחה בעתיד. ילד או נער, שיוכל ליהנות מפעילויות ספורט ופנאי, יאבד את הרצון לעסוק בדברים שליליים", אמרה רה"ע.

בהמשך הדיון התייחסה ראש העיר למהומות שאירעו בחיפה לפני כשנה בזמן מבצע "שומר חומות". בהתייחסותה ציינה ראש העיר, כי בניגוד לערים מעורבות אחרות, בהן נמשכו המהומות ימים ארוכים, בחיפה הן שככו לאחר יומיים בלבד. בהקשר זה ציינה ראש העיר, כי במהלך תקופה זו ניהלה ראש העיר באופן אישי שיח מתמיד עם מנהיגי הקהילות השונות ובכך הצליחו הצדדים ליצור תחושת אמון הדדי, אשר הביאה להרגעת הרוחות.

בסיום המפגש הודה ניצב בוזנה לראש העיר על קיום המפגש וציין כי יפעל בכל הכלים העומדים לרשותו לחיזוק שיתוף הפעולה בין המשטרה לעיריית חיפה, לרבות חיזוק הסמכויות המוקנות לאנשי האכיפה העירונית.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.