יו״ר תנועת אומ״ץ פליצ׳ה פלד ועו״ד יצחק מינא מברכים את שרת התחבורה על ההחלטה לפיה האוכלוסיות הזקוקות להנחות ימשיכו לקבלן

יו"ר אומץ פליצה פלד צילום אומץ

תשובת משרד התחבורה לפנייתה של תנועת אומ״ץ בעניין ביטול הנחות הרב קו

יו״ר תנועת אומ״ץ פליצ׳ה פלד ועו״ד יצחק מינא פנו בשבוע שעבר לשרת התחבורה בדרישה לא לבטל את הנחות הרב קו כפי שפורסמו ע״י הממשלה.

תנועת אומ"ץ האמונה על צדק חברתי, הדגישה בפנייתה כי החלטה גורפת על ביטול ההנחה אינה מוצדקת, שכן קיימות אוכלוסיות בישראל הזקוקות להנחה זו כמו אוויר לנשימה, כגון אזרחים ותיקים, סטודנטים, מיעוטי יכולת וכו'.

עוד ציינו ראשי תנועת אומ״ץ כי הנוהג המקובל במדינות שונות בעולם מאמץ את הגישה של נסיעה בתחבורה הציבורית בהנחה לאוכלוסיות הנזקקות לכך.

עו"ד יצחק מינא יו"ר המועצה הציבורית ליד אומץ. צילום פרטי אומץ

בתשובת משרד התחבורה לפנייתה של אומ״ץ צויין כי תקציב משרד התחבורה שאושר בשבוע שעבר כולל השקעה חסרת-תקדים בשיפור התחבורה הציבורית בישראל, וכולל סכום עצום להגדלת הסובסידיה בשימוש בתחבורה הציבורית ולשיפור השירות לנוסעים ולנוסעות.

במשרד התחבורה ביקשו להדגיש כי כלל נוסעי התחבורה הציבורית ימשיכו ליהנות מ'הנחות-פרופיל' של עד 50% לנוער, בעלי מוגבלויות ואזרחים ותיקים, וכן הנחות הסדרי נסיעה כמו מנוי חופשי יומי, חופשי חודשי או הלוך ושוב.

עוד הוסיפו המשרד התחבורה כי כחלק משיפור השירות, משרד התחבורה יבחן את מכלול ההטבות המוענקות כיום לנוסעי התחבורה הציבורית, כדי לייצר נסיעה במחיר שקוף יותר וכדאי יותר, וכך לשפר את השירות בתחבורה הציבורית ולייעל את המערך.

אכן, נבחנת ההנחה בערך הצבור לעומת חלופות אחרות של הנחות בשימוש. כמו כן, תהיינה הנחות מקומיות שיופסקו, ובמקומן תינתנה הנחות אחרות – שקופות ואחידות יותר ברחבי הארץ.

תנועת אומ״ץ מברכת את שרת התחבורה על התשובה המהירה ולהסבר כי נוסעי התחבורה הציבורית ימשיכו ליהנות מהנחות ויינתן דגש לאוכלוסיות הזקוקות להנחות אלו ובתנועה ימשיכו לעקוב אחרי מימושן.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.