יו"ר תנועת אומ"ץ פליצ'ה פלד לשרה שקד: להרחיב מידית את מתווה קליטת פליטי המלחמה מאוקראינה

פליצה-ואיילת-שקד. עיבוד תמונה הללי אורגינל

3.2 מיליון בני אדם כבר נאלצו להימלט מאוקראינה המופגזת ללא הרף ∙ מדינות רבות פתחו את שעריהן ואת הלב בפני הפליטים – ישראל, לעומתן, מתנהלת עפ"י מתווה מצומצם שקבעה שרת הפנים ∙ יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "העם היהודי לא יכול לעמוד מנגד לנוכח הסבל האנושי"

מאז שהחלה הפלישה הרוסית לאוקראינה, ואיתה ההפצצות הקשות על ערים גדולות רבות, ברחו מאותן ערים יותר מ-3.2 מיליון בני אדם. הפליטים, שנאלצו להשאיר מאחור את כל רכושם, זקוקים בשלב ראשון למחסה – ומדינות רבות התגייסו על-מנת להעניק להם מקום בטוח לשהות בו. ישראל, לעומת זאת, מערימה קשיים רבים על מי שמבקש להגיע אליה.

אל תנועת אומ"ץ, שחרתה על דגלה את המאבק למען צדק כמו גם את הדרישה הבלתי מתפשרת למנהל תקין, הגיעו סיפורים קשים על התעמרות בפליטים. במכתב בהול ששיגרו ראשי אומ"ץ, יו"ר התנועה פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא, לשרת הפנים איילת שקד, הם תובעים ממנה לפתוח את הלב ולהקל על סבלם של הפליטים. "לא יעלה על הדעת כי דווקא העם היהודי, רדוף הסבל, ששערי מדינות רבות בעולם ננעלו בפניו בעת מלחמת העולם השנייה – דווקא הוא יקשיח את הלב ויציב תנאים בלתי אפשריים לקליטת פליטים".

עו"ד יצחק מינא. צילום יח"צ
עו"ד יצחק מינא. צילום יח"צ

כדוגמה תיאר פליצ'ה פלד סיפור מקומם במיוחד: סירוב לאפשר הגעת אמא ו-3 בנות, הקטנה בהן בת שנתיים בלבד, וזאת לאחר שהתחבאו במשך שבועיים בתוך בור באחד הכפרים באוקראינה – גם אחרי שאזרחית ישראלית הבהירה כי תארח אותן בביתה כל עוד יהיה צורך בכך.

"מדינות בסדר גודל דומה לישראל ובהן למשל צ'כיה, אוסטריה ויוון כבר קלטו עשרות אלפי פליטים מאוקראינה", ציין פלד. "בישראל, שבה ישנה אוכלוסייה גדולה של יוצאי אוקראינה, קליטת הפליטים יכולה וחייבת להתנהל באופן האנושי ביותר האפשרי". בנוסף הדגישו פלד ועו"ד מינא כי הפליטים, שמן הסתם ירגישו מחויבות מלאה למדינה שקלטה אותם, עשויים לתרום לרבות לכלכלה ולחברה בארץ. "אנו מודעים לצורך לשמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל", סיכמו ראשי אומ"ץ את פנייתם לשרה שקד, "אולם לתפישתנו זהות זו מחייבת אותנו להושיט יד למי שחרב עליהם עולמם – ולהפגין מוסר, חמלה ושכל יהודיים".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.