יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, קורא לנגיד בנק ישראל לעשות כל שביכולתו כדי למנוע רעב וסבל בקרב האוכלוסיות המוחלשות

יו"ר אומ"ץ פליצה פלד ושר האוצר אביגדור ליברמן. עיבוד תמונה הללי אורגינל

תנועת אומ"ץ: לקבוע ריבית מופחתת לאוכלוסיות מוחלשות

הזינוק בשיעור הריבית ועליות המחירים מכבידות על כלל משקי הבית ∙ בפרט משלמים על כך מחיר יקר קשישים, ניצולי שואה, סטודנטים, מובטלים ומי ששכרם נמוך ∙ יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, קורא לנגיד בנק ישראל לעשות כל שביכולתו כדי למנוע רעב וסבל בקרב האוכלוסיות המוחלשות

באפריל השנה העלה בנק ישראל את שיעור הריבית במשק ברבע אחוז. חודש לאחר מכן נרשמה עלייה נוספת, של 0.4%, ובתחילת יולי התבשרו אזרחי ישראל כי הריבית של בנק ישראל ממשיכה לנסוק מעלה – בעוד חצי אחוז, לרמה של 1.25%. כפועל יוצא מכך, ריבית הפריים כבר עומדת על 2.75%, ועל-פי הערכות כלכלנים רבים ישנו סיכוי סביר לעליות נוספות.

"אין ספק שריבית זו פוגעת במשקי הבית, ובמיוחד באוכלוסיות המוחלשות", מתריעים ראשי אומ"ץ, תנועה שנאבקת מזה שנים רבות למען צדק חברתי. יו"ר התנועה, פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר המועצה הציבורית של אומ"ץ, עו"ד יצחק מינא, פנו לפרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל, בבקשה כי ייקח בחשבון את הקושי הממשי והמוחשי של ישראלים רבים: "מן הראוי להתחשב באוכלוסיות המוחלשות כגון קשישים, ניצולי שואה, סטודנטים, יוצאי צבא, מובטלים ועוד". בין השאר הציעו פלד ועו"ד מינא לנגיד, שממונה על קביעת הריבית של בנק ישראל, פתרון קונקרטי: "כך למשל ניתן לקבוע כי מי שמשתכר סך הנמוך מ-7,000 ₪ לא ישלם את התוספת החדשה לריבית, ולריביות הבאה שתהיינה, ובעיקר באוברדרפט".

התייקרות המשכנתאות והאוברדרפט בבנק, שהוא הלוואה לכל דבר, מתווספות להתייקרויות המסיביות של מוצרי יסוד רבים, ובהם פירות, ירקות, הלחם בפיקוח, החשמל והמים. "האוכלוסיות המוחלשות התקשו עד היום לגמור את החודש. במצב העגום שנוצר נראה לצערנו שהם אף לא יתחילו את החודש", ציין פלד.

לצד הפנייה לנגיד בנק ישראל, פנו ראשי אומ"ץ גם אל שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי. בתנועה מקווים כי האישים המופקדים על כלכלת ישראל יעשו כל שבידם, לאלתר, על-מנת למנוע סבל ורעב בקרב האוכלוסיות המוחלשות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.