יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד קורא לרמטכ"ל ולשר הביטחון: "לבדוק לעומק את האפשרות להטיל מגבלות על יוצאי יחידות מסווגות"

פליצ'ה פלד ושר הביטחון גנץ. עיבוד תמונה הללי אורגינל

חיילי יחידות מודיעין מיוחדות נחשפים במהלך השירות למידע סודי לאחר השחרור, ותוך כדי עבודתם בשוק האזרחי, חומרים אלה עלולים לזלוג לידיים עוינות יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד קורא לרמטכ"ל ולשר הביטחון: "לבדוק לעומק את האפשרות להטיל מגבלות על יוצאי יחידות מסווגות"

המספר 8200 עולה לאחרונה יותר ויותר באמצעי התקשורת וברשתות חברתיות. גם המרדף של חברות כאלה ואחרות בשוק האזרחי אחרי בוגרי יחידות מודיעין מסווגות הוא סוגיה מוכרת – ואיתו החובה למנוע הגעת מידע סודי ורגיש לגורמים לא רצויים.

ראשי תנועת אומ"ץ, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד והיועץ המשפטי שלה עו"ד עמית עוז, מדגישים כי מובן שהפצת אותם חומרים מסווגים לא נעשית בכוונת זדון, אבל גם כך הם חוששים מפני נזק ממשי לביטחון המדינה.

עו״ד עמית עוז אומ״ץ. צילום יחסי ציבור אומ״ץ

במכתב ששיגרה התנועה לשר הביטחון בני גנ"ץ ולרמטכ"ל אביב כוכבי, מוצע פתרון פרקטי לתופעה הבעייתית הנ"ל. המתווה כולל שינוי בתנאי הקבלה ליחידות המודיעין המסווגות, כך שרק מועמדים שיסכימו מראש להגיש לצנזורה כל עבודה או פעולה שיעשו במשך 3 שנים ממועד השחרור מצה"ל יוכלו לשרת בהן. הצנזור יהיה רשאי להטיל וטו על עיסוק מסוים או על נושא ספציפי במהלך אותן 3 שנים, ולחיילים המשוחררים תהיה הזכות להגיש ערר – לוועדה שבה ישבו שופט, נציג הצבא ונציג החייל המשוחרר.

פליצ'ה פלד והיועץ המשפטי של התנועה עו"ד עמית עוז, אשר חתומים על המכתב, מודעים לכך שמדובר בפגיעה בחופש העיסוק, וכן בכבוד האדם וחירותו. יחד עם זאת הם מציינים כי פגיעה זו הינה מידתית, מוצדקת ובעיקר הולמת את התכלית של ההגנה על הביטחון הלאומי כשחיילים וקצינים עוברים מהצבא אל שוק העבודה האזרחי בארץ ובעולם.

תנועת אומ"ץ מצפה מצה"ל וממערכת הביטחון לדון באופן מעמיק ברעיון הנ"ל, וכן בדרכים אחרות אשר יגבילו את הפצתם של חומרים מסווגים בשוק האזרחי – על-מנת שאזרחי ישראל ידעו בוודאות כי סודות המדינה שמורים היטב.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.