יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד: "עסקת טיעון גרועה והזויה המשדרת לציבור אזלת יד"

יו"ר אומ"ץ פליציה פלד

תנועת אומ"ץ נגד עסקת הטיעון השערורייתית עם אריה דרעי. התנועה קוראת למנדלבליט לחזור בו מהכוונה לסגור את תיקי דרעי עם אישום ללא קלון ∙ יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד: "עסקת טיעון גרועה והזויה המשדרת לציבור אזלת יד"

הפרסומים אודות עסקת טיעון המתגבשת בין היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, לבין חבר הכנסת אריה דרעי החשוד בביצוע עבירות מס חמורות, עוררו סערה – תנועת אומ"ץ, שכבר לפני 6 שנים דרשה מהיועמ"ש לחקור את הפרשה באופן מקיף וענייני, פנתה פעם נוספת למנדלבליט בתביעה כי יחזור בו מעסקת הטיעון הגרועה.

חוקרי להב 433 מצאו ראיות לשלל עבירות מס שביצע לכאורה דרעי בהיותו שר הפנים, וזאת לאחר שכבר ריצה עונש מאסר בפועל בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. פרקליט המדינה באותה תקופה, שי ניצן, המליץ ליועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום חמור עקב ריבוי העבירות וסכומי הכסף המשמעותיים שמעורבים בהן. בשלב זה הטיפול בתיק נתקע, ואף נוצרה תחושה כי יש מי שמנסה לקבור את הפרשה.

יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר הוועדה הציבורית עו"ד יצחק מינא פעלו על-מנת להחזיר את התיק החמור אל קדמת הבמה ולהאיץ את הגשת כתב האישום. בימים האחרונים החלו להתפרסם דיווחים כי מנדלבליט שוקל לפטור את דרעי מאשמה עם קלון כך שיוכל בפועל להישאר במערכת הפוליטית למרות העבירות על טוהר המידות.

יו"ר הוועדה הציבורית עו"ד יצחק מינא. צילום הללי אורגינל

יש להדגיש לחומרה את העובדה כי זוהי אינה העבירה הראשונה שבה הורשע דרעי בעבירות של שחיתות שלטונית, ובפעם הקודמת הוא גם נדון לשנות מאסר ונשא את אות הקלון במשך שבע שנים.

אין זה מן הראוי לבוא לקראתו של עבריין שהינו רצידיוויסט ("עבריין חוזר"), ולהגיע עמו להסדרי טיעון מקלים, המפליגים בהתחשבותם בנאשם. בנוסף, נראה כי אחד הקריטריונים במשפט פלילי הינו העובדה כי לנאשם יש הרשעות קודמות, ובמקרה זה ביהמ"ש בדרך כלל מחמיר עמו. והנה, היועמ"ש לא לקח עובדה זו בחשבון אלא עשה את ההפך הגמור, היינו הקל על הרצידיוויסטים.

"לפני כשנה אמר מנדלבליט קבל עם ועדה כי בכוחו של כתב האישום להוביל לפסיקה הכוללת קלון", מזכיר פלד, ותוהה: "מדוע התיקים הכבדים אשר בגינם ישנה סבירות גבוהה להרשעה עם מאסר ועם קלון יימחקו?"

תנועת אומ"ץ מתריעה בפני היועמ"ש כי המסר שיעבור לציבור אם אכן תיחתם עסקת טיעון הזויה זו מזיק מאוד: "הדבר ישדר אוזלת יד, ובעיקר כי מה שאסור לאזרחים מן השורה מותר לאנשי שררה".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.