חזית הים בנמל חיפה תיפתח לקהל הרחב כמוקד תיירות ופנאי

הדמיה מן שנער אדריכלים

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, חתמה על תיקון היסטורי בכתב ההסמכה של חברת נמל חיפה. במסגרת התיקון יורשה נמל חיפה לאחר סיום הליך ההפרטה, לתפעל את חזית הים העירונית בשטח המערבי של נמל חיפה, מדובר בשטח על קו המים בגודל של למעלה מ-300 דונם הגובל לכל אורכו בעיר התחתית של חיפה.

מדובר בתיקון היסטורי שבמסגרתו נסגר נמל חיפה לקהל הרחב עוד בתקופת בנייתו על ידי הבריטים בשנות ה-30 של המאה שעברה. כעת, בהמשך לתוכנית מתאר ממשלתית שאושרה בממשלה יחדל בשלבים מערב הנמל לשמש לפריקה וטעינה של מטענים וחברת הנמל תוכל לפי התיקון: ״לבצע בשטח חזית הים פעילות להקמת מתקנים ומבנים, תחזוקתם והפעלתם לצורך מתן שירותים ולרווחת באי הנמל, המשתמשים והמבקרים במתחם, למטרות מסחר, תיירות, תעסוקה, מגורים, תרבות ופנאי ומעגנה".

נמל חיפה משמש בשנים האחרונות כמוקד פעילות אטרקטיבי. בשטחו המערבי נערכו שורה של פסטיבלים וכן צילומים של תכניות טלוויזיה בכלל זה שלוש עונות של התוכנית "נינג'ה ישראל", זאת לצד עליה גוברת של פעילות אניות תיירים. לאחר הפרטת החברה ובזכות התיקון שיכנס לתוקף, הפעילות תוכל להתרחב משמעותית.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל מיל׳ מירי רגב: ״במוקד חזוני ״מחברים את ישראל״  קישוריות, נגישות ועירוב השימושים בתשתיות מרכזי התחבורה, כפי שיבוא לידי ביטוי גם בנמל חיפה. אין לי ספק כי הנמל יהפוך לאבן שואבת ומרכז פנאי ותיירות שיתרום לכלכלה וליצירת מקומות עבודה והזדמנויות כלכליות ליזמים החיפאים״.

יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה אשל ארמוני: "מדובר בתיקון היסטורי. אנחנו מחכים לו שנים רבות. חזית הים בנמל חיפה מהווה פוטנציאל עצום לנמל ולעיר חיפה ואני משוכנע שהיא תהפוך לשם דבר בעולם כולו"

מנדי זלצמן מנכ"ל חברת נמל חיפה: "נמל חיפה הוא מהבודדים בעולם המשלבים פעילות ענפה של כל סוגי המטענים לצד פעילות קרוזים משגשגת ופסטיבלים לקהל הרחב. כתב ההסמכה החדש יאפשר להעצים מאוד את הפעילות במערב הנמל"

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.