חוזרים ללימודים בבטחה ובצל ההנחיות

במד״א ערוכים לשובם של מאות אלפי תלמידי ישראל לספסל הלימודים, תחת הגבלות והנחיות הקורונה – ומבקשים לרענן את הנחיות הבטיחות בסביבת בתי הספר וגני הילדים // הארגון יפעיל מוקד רפואי ייעודי עבור מוסדות החינוך ומבקש מהתלמידים ומההורים – למנוע התקהלות ולשמור על ריחוק חברתי – על מנת למנוע הדבקה המונית במוסדות החינוך.
ב-1 בספטמבר צפויים לפתוח בתי הספר והגנים את שעריהם, ומאות אלפי תלמידים יחזרו אל הלימודים, בשגרה מעט שונה מהמצופה. הגל השני ואחוזי ההדבקה הגבוהים מחייבים הן את צוות ביה"ס ואת את התלמידים להעניק תשומת לב יתרה להנחיות והגבלות הקורונה ולשמור על ריחוק חברתי וזהירות – גם במהלך ההפסקות והשיעורים.
במקביל, צוותי מגן דוד אדום תודרכו לגלות ערנות יתר לתנועת ילדים בדרכים, להעניק תשומת לב מיוחדת לנהיגת האמבולנסים ואופנועי מד"א בקרבת מוסדות חינוך ומעברי חציה.
בנוסף, מוקד מד"א הייעודי, שמטרתו להעניק שירות רפואי למוסדות החינוך, ערוך לקראת פתיחת שנת הלימודים. במסגרתו, פועלים אלפי חובשים ופראמדיקים של מד"א, שעברו הכשרה מיוחדת, על מנת לתת מענה רפואי בשעות הלימודים, במקרה של פציעת תלמידים וילדים מגיל 3, הכפופים לחוק חינוך חינם חובה, בעשרות אלפי מוסדות חינוך, בהם בתי ספר וגנים ברחבי הארץ.
השנה, החזרה הבטוחה לספסל הלימודים כרוכה בנקיטת אמצעי זהירות רבים מצד התלמידים והצוותים החינוכיים, נוכח משבר הקורונה. בזכות הקפדה על הנחיות משרד הבריאות שכוללות שמירה על ריחוק חברתי, עטית מסכות, הקפדה על היגיינה והגבלות הקורונה הנוספות – נצליח לשוב לשגרה ללא עלייה במספר הנדבקים ובאופן מוגן ככל הניתן.
בנוסף, במד"א מבקשים מהציבור לנקוט בכל אמצעי בטיחות, על מנת להבטיח את שלומם של הילדים, ולמנוע מקרים טראגיים של שכחת ילדים ברכב. בארגון ממליצים להניח לצד מושבי הבטיחות של הילדים תיק, מכשיר סלולרי, או כל אמצעי חיוני אחר, שיחייב את ההורה להגיע למושב האחורי לפני עזיבת הרכב ומנהגי ההסעות לעמוד בכל הדרישות של סריקת הרכב בתום הנסיעה ושאר הנהלים.
מנכ״ל מד״א אלי בין: ״השנה, לצד האתגרים השגרתיים הממתינים בפתח שנת הלימודים, משבר הקורונה ניצב בראש הרשימה ומאיים על בריאות התלמידים, הצוותים והמשפחות. על תלמידי ישראל השבים אל ספסל הלימודים לנקוט באחריות וזהירות יתרה, על מנת להבטיח את שלומם. בחופשת הקיץ, לצערנו, היינו עדים למקרים מצערים של פגיעות, טביעות ותאונות, עם מעורבות של ילדים, שעלו בחיי אדם. אני קורא להורים, לצוותי ההוראה ולתלמידים, לרענן את הנחיות הבטיחות, כדי למנוע אסונות מיותרים. מגן דוד אדום מאחל לתלמידי ישראל שנת לימודים מוצלחת, פורייה ובטוחה".
עם החזרה לספסל הלימודים, במד"א מחדדים את הנחיות הבטיחות, על מנת שהחזרה למוסדות החינוך תיעשה בשלום ובבטחה: – נהגים ברחבי הארץ שנוסעים בקרבת מסגרות חינוך, מתנ"סים ותחנות הסעה, מתבקשים להיות ערניים יותר. ילדים נוטים להתפרץ לכביש, ולאור גובהם הנמוך, ניתן לפספס אותם עד שכבר יהיה מאוחר מדי. זכרו! *נהגים מחויבים להאט בקרבת מעברי חצייה, וכמובן לעצור, אם נראה כי להולך הרגל יש כוונה לחצות. – במד"א מבקשים מהורים המסיעים את ילדיהם לבתי הספר, להוריד את הילדים במקומות המתאימים לכך, ולוודא כי הם חוצים את הכבישים בבטחה, ובמעברי החציה בלבד. – על ההורים לתרגל עם ילדיהם את הדרך הבטוחה לבית הספר ובחזרה ממנו. זכרו! *ילד עד גיל תשע זקוק לליווי מבוגר בדרכו לבית הספר ובחזרה ולא חוצה כביש לבד*. – הורים מתבקשים לצייד את הילדים במזון ובשתייה בכמות מספקת למהלך ימי הלימודים. חשוב *להסביר לילדים את הצורך בשתייה מרובה*, ולחדד את ההנחיות לשהייה בשמש במהלך ההפסקות.
– במד"א מזכירים לציבור לשים לב לרכבים חונים, במטרה לאתר פעוטות שחלילה נשכחו ברכב. זיהיתם ילד בתוך רכב נעול? הזעיקו מיד את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", והישמעו להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת הכוחות למקום. נהגי הסעות* מתבקשים לוודא בסריקה, כי לאחר פיזור הנוסעים, הרכב נותר ריק מאדם.
– חשוב להקפיד על רכיבה בטוחה על אופניים*, ולנהוג על פי הכללים הנדרשים בחוק. נהגים, שימו לב לרוכב!
זכרו – בכל חיוג למוקד החירום 101 של מד"א, יחל הטיפול הרפואי כבר בתוך מספר שניות מיד עם המענה במוקד, הטיפול הראשוני מתבצע באמצעות ההדרכה הטלפונית שתינתן על ידי הפאראמדיקים והחובשים במוקד, שיסייעו למתקשר ברגעים הראשונים עד להגעת צוותי מד"א למקום. במקביל לשיחה הטלפונית, מוזנקים למקום צוותי מד"א רכובים על אופנועים, באמבולנסים ובניידות לטיפול נמרץ וכווני מד"א ברכבם בפרטי.
צילום דובר

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.