חברת אביר חשפה רשת פלסטינית לזיוף תעודות זהות ואישורי עבודה בישראל

יניר מלך מנכ"ל אביר. צילום באדיבות אביר.

תעשייה פלסטינית משגשגת: זיוף תעודות מסמכים והיתרים ישראליים מכל הסוגים.

ההתארגנות כללה אתר אינטרנט, עמודי פייסבוק ופרסום מחירון לזיופים של שלל סוגי תעודות ואישורים ∙ רכזי המודיעין של "אביר שירותי מודיעין ביטחון" הפעילו אנשים בשטחים על-מנת להגיע למקור הזיופים ∙ יניר מלך, מנכ"ל החברה: "המידע שהועבר למשטרת ישראל יסייע במניעת נזקים חמורים"

תעודות זהות, דרכונים, אישורי כניסה ושהייה, רישיונות נהיגה מזויפים וכן זיופי הסמכות דוגמת עוזרי בטיחות ,הפעלת עגורנים ומסמכים נוספים של גופי רגולציה בישראל , תעשייה שלמה של זיופי מסמכים ישראליים רשמיים נחשפה בשטחי הרש"פ – כל אלה עלולים לפגוע באופן משמעותי בביטחון מדינת ישראל בשגרה בכלל ובימים אלה בפרט , זאת פרט לפגיעה הבטיחותית והתדמיתית של חברות וארגונים בישראל.

 רכזי המודיעין ב"אביר" – חברה שהמומחיות שלה היא שירותי מודיעין וביטחון אזרחיים – הצליחו לחשוף התארגנות רחבת היקף לזיוף מסמכים והיתרים מכל הסוגים. מנכ"ל החברה, יניר מלך, הדגיש את חשיבות הניסיון הרב: "העבודה הזו התבצעה באופן מוצלח בזכות פעילות מודיעינית חכמה, פריסה בשטח ניסיון שהצטבר לאורך שנים, ובעיקר תודות לאנשים שיש לנו במקומות שונים שמסייעים לנו באיתור, סיכול ומניעה של אירועים מסוג זה ורבים אחרים, איתם אנו עובדים במשך שנים רבות והם מגוייסים לטובת שמירה על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של המדינה וחברות תעשייה וחלאות בישראל".

החשד כי קיימת רשת שעוסקת בזיופי תעודות עלה במהלך ביקור שגרתי של אנשי אביר באתרי בנייה ומפעלים שהחברה מספקת להם שירותים שונים. בעקבות זאת נכנסו מיד לפעולה רכזי המודיעין של החברה. באמצעות גורמים שונים בשטחים הם הגיעו אל אתר אינטרנט ועמודי פייסבוק, בשפה הערבית שמציע למכירה תעודות זהות ישראליות, רישיונות נהיגה, אישורי עבודה ועוד ועוד, וכולל גם תעריף מפורט לכל זיוף. על-פי ממצאי רכזי המודיעין מדובר בתעשייה משגשגת ו"לקוחות" רבים, תושבי שטחים וגם ערביי ישראל, כבר מחזיקים בתיעוד המזויף. פלסטינים גם מסוכנים נכנסו באמצעותו לישראל וערבים ישראלים אף הוצבו בתפקידים מסוכנים כמו עוזרי בטיחות, נהגי משאיות ומפעילי מנופים .

"כל המידע הועבר לטיפול המשטרה", סיפר יניר מלך, "החשיפה מקטינה נזקים לחברות רבות ולציבור הישראלי, ואנחנו ב'אביר שירותי ביטחון' גאים על כך".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.