התאחדות חקלאי ישראל לשר אופיר אקוניס: "אפשר לחקלאים להעסיק את העובדים הזרים ביום הבחירות. אין הגיון לאפשר יום חופש ותשלום כפול למי שאין לו זכות הצבעה"

עו"ד רועי סבג

חקלאים שנדרשים לחלוב את הפרות, להשקות את הפרדסים ולטפל בתרנגולות לא יכולים להרשות לעצמם יום חופש ביום בחירות. מדוע צריך לתת כזה למי שאין לו כלל זכות הצבעה. אין בכך צורך, אין בכך הגיון, וזה פוגע בחקלאים.

התאחדות חקלאי ישראל  פנתה היום 2.3.20 לשר העבודה והרווחה אופיר אקוניס בבקשה לאפשר להם להעסיק את העובדים הזרים בתחום החקלאות ביום הבחירות באותם התנאים שבהם מועסקים העובדים הזרים בתחום הסיעוד. בפניה שנעשתה באמצעות עורכי הדין  יגאל דנינו ורועי סבג שמייצגים את התאחדות חקלאי ישראל, לשר העבודה והרווחה אופיר אקוניס, ביקשו להחיל את התקנות החדשות בחוק הבחירות שנקבעו לפני שבועיים המחריגות את העובדים הזרים בתחום הסיעוד גם על המועסקים בתחום החקלאות

כזכור, ב 19.1.20 חתם ראש הממשלה בנימין נתניהו בתפקידו כשר לשירותים חברתיים על תקנות המחריגות את העובדים הזרים בתחום הסיעוד מחוק הבחירות ובכך הקל על המעסיקים שכעת אינם נדרשים לשלם שכר של 200% ביום הבחירות או שכר מלא בעת היעדרותם ממקום העבודה ביום הבחירות לעובדים שכלל אינן בעלי זכות הצבעה.

בפנייתם טוענים עוה"ד סבג ודנינו היועצים המשפטים כי אי החלת התקנות על כלל העובדים הזרים במשק יוצרת אפליה ומבקשים משר העבודה והרווחה לכלול בתקנות גם את העובדים הזרים בתחום החקלאות  על פי השינוי שנקבע לאחרונה בחוק הבחירות לפיו" ; שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, באישור ועדת הכספים של הכנסת, יקבע הוראות בדבר שיעור השכר המשולם לפי סעיף זה לעובד שאינו אזרח ישראלי המועסק על ידי יחיד בענף הסיעוד; תקנות ראשונות לפי סעיף זה יובאו לאישור ועדת הכספים של הכנסת לא יאוחר מיום ט"ו בטבת התש"ף (12 בינואר 2020)"."

עו"ד יגאל דנינו

עוה"ד דנינו וסבג ציינו בפנייה כי המצב המשפטי כיום בו נדרשים מעסיקים של עובדים זרים שאינם בעלי זכות הצבעה לשלם לעובדיהם תשלומים ביום הבחירות בדומה לאזרחים בעלי זכות הצבעה פוגע במעסיקים ואינו הגיוני.

עורכי הדין סבג ודנינו ציינו בתגובה: כל הצעדים המשפטיים נשקלים, לרבות עתירה לבג"צ. החלטתנו תתקבל לאחר שתועבר לעיוננו עמדתו הרשמית של שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, ח"כ אופיר אקוניס.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן אמר: "מטרתו של מתן יום החופש ביום הבחירות הוא לעודד אזרחים לצאת ולהצביע בבחירות. אנחנו בעד לאפשר הוגנות ותנאים לעובדים הזרים אבל כאן אין הגיון במתן יום חופש למי שאין לו זכות הצבעה. העסקתם של העובדים הזרים היא קריטית להמשך פעילות תקין של החקלאים. גם הרפתן, הפרדסן או מנהל הגד"ש לא לוקח יום חופש בבחירות."

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.