הקליניקה ליישוב סכסוכים בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה מציעה הליך גישור ללא עלות

השוכר הוצא לחל"ת ואינו עומד בתשלומי שכר הדירה? בעל הבית מסרב להתחשב בקשיים הכלכליים שלך בתקופת הקורונה? הזמנת שירות ואתה מרגיש שלא קיבלת את התמורה הראויה? לפני ששוברים את הכלים, הקליניקה ליישוב סכסוכים בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה מציעה הליך גישור ללא עלות שינסה לגרום לשני הצדדים לצאת מרוצים. "הגישור מתאים למקרים רבים, בוודאי למקרים שבהם יש מערכת יחסים מתמשכת. כשאתה צריך לפגוש גם למחרת את האדם שאיתו אתה בעימות, הגישור יכול להיות פתרון מצויין", אמרה עו"ד ועו"ס דנה גילה.

            משבר הקורונה הביא למשברים רבים בסביבה הקרובה של האנשים. משברים בין שוכרים ומשכירים על גובה שכר הדירה; בין עובדים ומעסיקים, בין שכנים ואפילו בין בני המשפחה. לפני שאחד הצדדים פונה לבית המשפט, בקליניקה ליישוב סיכסוכים ע"ש ליאון צ'רני באוניברסיטת חיפה מציעים הליך גישור ללא עלות, שיכול להתקיים גם פנים מול פנים וגם באופן מקוון – לאנשים שחוששים להיפגש או נמצאים בקבוצת סיכון. "קודם כל צריך לזכור שבתי המשפט עובדים כרגע במתכונת חירום ויכול לעבור זמן רב עד שהתביעות ידונו. שנית, תביעות שאינן תביעות קטנות יכולות לעלות לא מעט כסף, עם הוצאות על עורך דין ותשלום אגרות ושלישית, כשאתה מגיע לבית משפט, אתה מפקיד את גורלך בידי צד שלישי – בידי השופט", אומרת עו"ד גילה. "תהליך גישור לעומת זאת, עוזר לצדדים להגיע להסכמות שמקובלות על שניהם. בכל פעם שיש יחסים מתמשכים, כשאתם צריכים לראות את האנשים האלה גם מחר. כשאתם רוצים להמשיך להיות בקשר – רגשי, עסקי או כל קשר אחר – עם אותם אנשים, תהליך הגישור עדיף בהרבה", היא אומרת.

            הליך הגישור יונחה על ידי מגשרים מקצועיים ובעלי ניסיון, שיסייעו להגיע לפתרונות משותפים מוסכמים ומיטיבים לשני הצדדים. מכיוון שהגישור מחייב הסכמה של שני הצדדים מראש, בקליניקה ליישוב סכסוכים ע"ש ליאון צ'רני גם יסייעו במקרה שיש רק פונה אחד לשכנע את הצד השני להצטרף לתהליך. "ננסה להסביר בזכות כל הניסיון שצברנו, שברוב המקרים, יש יתרונות גדולים להצטרף להליך הגישור. הסיכוי שלהם להשיג הסכם שיהיה לשביעות רצונם וגם יכובד על ידי הצד השני גבוה בהחלט, ואם לא יגיעו להסכמות יוכלו ממילא לפנות לבית המשפט, כך שאין להם מה להפסיד, אלא רק להרוויח", הסבירה עו"ד גילה.

            ואי אפשר לסיים מבלי לדבר על ה-ZOOM כמובן, "יש יתרונות וחסרונות לגישור מקוון. אין ספק שיש יתרון גדול לקשר האישי שנוצר בתהליך, אבל יש גם מקרים שישי כל כך הרבה כעס ואנרגיות שליליות בין הצדדים שהריחוק הזה דווקא עוזר להתקדם. בכל מקרה, בשלב הזה של ההנחיות אנחנו יכולים לקיים את הגישור גם באופן מקוון וגם פנים מול פנים", היא מסכמת. אז אם גם אתם רוצים להצטרף להליך הגישור ללא עלות, אתם מוזמנים למלא פרטים בטופס הבא ונציגי הקליניקה יחזרו אליכם: https://forms.gle/HJzQ2L5s5YtrL1qK7  או לפנות למייל: gishur.clinic.haifa@gmail.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.