הצליחה להימלט מחרקיב המופגזת – ונפצעה קשה בתאונה בדרך מנתב"ג למשפחה שקלטה אותה

עו"ד איאד מטאנס. צילום יח"צ
עו"ד איאד מטאנס. צילום יח"צ

מי יפצה פליטה אוקראינית שנפגעה בתאונת דרכים בישראל?

המלחמה באירופה מייצרת גם סיטואציות משפטיות מורכבות מדינת ישראל מעניקה ביטוח רפואי מלא רק לפליטים בגילאי 60 ומעלה – אבל במקרה של תאונת דרכים, יש מענה גם לצעירים יותר עוה"ד איאד מטאנס, מומחה לדיני נזיקין, עונה ברדיו הצפון – בשידור חי –  זכויות הבורחים מאוקראינה שבוחרים להגיע לארץ

מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה הגיעו לישראל כ-20,000 בני אדם מהמדינה שעוברת הפגזות רחבות היקף ובלתי פוסקות. כמחצית מהנוחתים בנתב"ג זכאים לאזרחות ישראלית על-פי חוק השבות – ולגבי המחצית השנייה, עולות שאלות רבות ובפרט מה קורה כשפליט או פליטה נזקקים לטיפול רפואי.

עבור מ', שנמלטה מביתה שבחרקיב והגיעה לארץ על-מנת להתארח אצל קרובי משפחה, השאלה הנ"ל אינה תאורטית אלא מעשית. לרוע מזלה, בדרך מנתב"ג אל ביתם של קרובי המשפחה, היא הייתה מעורבת בתאונת דרכים, נפצעה קשה ואושפזה בבית חולים.

מאחר שהתאונה התרחשה מיד לאחר ההגעה לארץ, המשפחה הקולטת עדיין לא הספיקה להתייחס לסוגיית הביטוח הרפואי של מ'. קרובת המשפחה שנהגה ברכב הפנתה את השאלה שבכותרת לעורך הדין איאד מטאנס, מומחה לדיני נזיקין ובפרט פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. עו"ד מטאנס הסביר, בשידור חי ברדיו הצפון,  שממש בימים האחרונים הודיעו משרדי האוצר והרווחה כי מדינת ישראל תעניק ביטוח רפואי מלא לכל הפליטים והפליטות שעברו את גיל 60 וכן לאלה מביניהם שמתמודדים עם מוגבלויות שונות. כל השאר זכאים לטיפולים רפואיים ראשוניים וטיפולי חרום בלבד, באמצעות מרפאות בטרם וקופת חולים לאומית.

איך לממש זכאות על-פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים ביעילות ובמהירות?

יחד עם זאת גם עבור מ', שגילה הוא מתחת ל-60, הייתה לעו"ד מטאנס בשורה שתסייע להתמודד עם הפציעה הלא פשוטה: "על-פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כל מי שנפגע בתאונת דרכים בארץ מכוסה על-ידי ביטוח החובה של הרכב שבו שהה בעת התאונה – כולל מי שאינם תושבי הארץ".

על-מנת שניתן יהיה לממש את הזכאות מכוח חוק מקיף זה, צריכים להתקיים שני תנאים: פוליסת ביטוח חובה תקפה לרכב, ורישיון נהיגה בתוקף של מי שנהגה במכונית. "על חברת הביטוח שאצלה מתנהלת הפוליסה לממן את כל הטיפולים הרפואיים, הטיפולים השיקומיים, הוצאות נוספות בגין הפציעה בתאונה ונזקי גוף שפוגעים ביכולת של הפליטה לתפקד מכל בחינה שהיא". איאד מטאנס, שהדגיש כי ההתנהלות מול חברת הביטוח מחייבת ניסיון רב. בהתאם מומלץ להתייעץ עם עורך דין שזהו תחום המומחיות שלו.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.