הציפו את הגולשים בפייסבוק בעובדות שגויות, שקריות ומגמתיות נגד מנכ"ל עירית נהריה אלי אלבז – וישלמו!!

אלי אלבז מנכ"ל עירית נהריה. צילום רותי יגר

הפייסבוק אינו מקלט להשמצות. דף חדשות בפייסבוק "עכו-נט" השמיץ, עורכיו יפצו את מנכ"ל עירית נהריה ב- 100 אלף ש"ח. בית משפט השלום בקריות, חייב מפרסם ועורך בדף פייסבוק לשלם למנכ"ל אלי אלבז פיצוי של כ- 100 אלף ש"ח

השימוש בדפי פייסבוק כבמה להשמצות הולך וגובר ומשמש מקלט להשמצות ופייק ניוז, לצד אמירות חסרות בסיס, לרבות פגיעה אישית מצד גורמים חסרי אחריו. כל זה מתרחש מבלי שהכותבים לוקחים בחשבון שהדבר עלול לעלות להם ביוקר.

לפני כשנה התקיימה הפגנה בעיר נהריה שמשתתפיה דרשו ועדת חקירה לבדיקת השיטפון שפקד את העיר. משתתפי ההפגנה הניפו שלטים המטילים את אשמה באלי אלבז מנכ"ל העיריה. ביום ההפגנה, פורסמה ברשת הפייסבוק בדף חדשות בשם "עכו-נט האזור שלנו" הידיעה הבאה: "היום התקיימה בנהריה הפגנה נגד מנכ"ל העירייה אלי אלבז האשם בשיטפון ובמוות של מוטי בן שבת ז"ל. אנו דורשים ועדת חקירה במידי".

עו"ד אביעד רייכמן. צילום קרן שם טוב

באוקטובר שנה שעברה, הגיש אלבז באמצעות עו"ד אביעד רייכמן ממשרד עו"ד לאור ושות' תביעת דיבה נגד המפרסם ונגד עורך הדף. בכתב התביעה נטען בין היתר כי "הנתבעים לא הסתפקו ב"דעה" או באמירה ביקורתית כלפי התובע  ו/או כלפי התנהלותו – אלא הציפו את הגולשים בעובדות שגויות, שקריות, מגמתיות – שמטרתן אחת – להציג את התובע כאדם עבריין שהורשע בדין ונמצא אשם במעשים חמורים".

לדיון המשפטי לא התייצב אחד הנתבעים ובית המשפט קבע כי כותב הידיעה יחויב לשלם פיצויים בגובה של 80 אלף ₪ בצירוף 11,000 ₪ הוצאות משפט. עורך דף הפייסבוק, שם פורסמה הידיעה, התנצל בפני אלבז ובשל כך הושגה פשרה במסגרתה ישלם פיצוי של 10,000 ₪. פשרה שקיבלה תוקף של פסק דין.

אלבז: "אני שמח שנעשה צדק. המסר שלי הוא ברור; שמם של עובדי ונבחרי ציבור אינו הפקר. יש הבדל בין ביקורות לגיטימית, קשה ככל שתהיה, לבין השמצות ושקרים המשחירים שמו של אדם". עוד הוסיף המנכ"ל: "לעיתים בריוני מקלדת שוכחים שמאחורי כל אדם יש משפחה וכל פרסום שקרי שכזה פוגע בה קשות. אני מקווה שהחלטה אמיצה מן הסוג הזה של בית המשפט תגרום לאנשים לחשוב פעמים לפני שהם משמיצים ברשת החברתית בחוסר אחריות, ללא כל בסיס".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.