המשטרה פתחה ב-135 חקירות נגד מפרי בידוד

המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל: מאז תחילת המאבק בנגיף ועד כה, המשטרה פתחה ב-135 חקירות נגד מפרי בידוד, וכן ב-36 חקירות נוספות בעקבות חשד להפצת הודעות כזב.
עד כה בוצעו כ-32,000 ביקורים למבודדים, נרשמו 163 דו"חות – כמחציתם בגין סירוב לפיזור התקהלות אסורה, וכן הוצאו צווי סגירה ל-55 בתי עסק שהפרו את ההוראות.
משטרת ישראל ממשיכה בפעילות מוגברת, במטרה לסייע למשרד הבריאות במאמצי האכיפה של תקנות החירום המיוחדות וצו בריאות העם. המשטרה פועלת במתכונת מתוגברת וממשיכה כל העת בביצוע משימות אכיפה, שמירת הסדר והביטחון מתוף תפקידה וחובתה גם בעת הזו. עיקר המאמץ המשטרתי מתמקד בפיקוח והסברה לציבור, בפרט בכל הנוגע למפרי צווי בידוד, התקהלות אסורה ופעילות בתי עסק בניגוד להנחיות.
לאור החלטת הדרג המדיני ומשרד הבריאות על הרחבת הגבלות התנועה והמסחר לציבור, משטרת ישראל נערכת כעת להרחבת הפעילות ואכיפת המגבלות החדשות תוך דגש על מאמצי פיקוח, הסברה והכוונת התנהגות האוכלוסייה. עם פרסום התקנות המעודכנות וכניסתם לתוקף, המשטרה תבצע את כל ההתאמות הנדרשות לצורך המשך ההיערכות והפעילות ברחבי הארץ לבלימת התפשטות הנגיף. אנו קוראים לציבור לעקוב אחר ההוראות החדשות ולפעול לפיהן.
ככל שעולה חשד לקיומה של עבירה פלילית, משטרת ישראל פועלת מתוקף סמכותה עפ"י תקנות לשעת חירום וצו בריאות העם נגד אותם מפרי צווים, זאת על מנת למנוע את הפצת והתפשטות נגיף הקורונה בישראל. עד כה נפתחו 135 תיקים פליליים הקשורים להפרות הבידוד.
בנוסף נפתחו 36 חקירות בגין מקרים שונים של הפצת מידע כוזב. כמו כן, נרשמו 163 דו"חות כדלקמן: הפרת חובת בידוד- 50 דו״חות, הפרת חובת דיווח למשרד הבריאות על חובת הימצאות בבידוד – 6 דו״חות, סירוב להוראה על פיזור התקהלות אסורה – 79 דו"חות, וכן 28 דו"חות נוספים נגד מפעיל מקום\עסק בניגוד לתקנות החירום.
מדי יום מבקרים השוטרים אלפי מחויבי בידוד בכדי לוודא כי הם מקיימים את חובת הבידוד, כשעד כה ביקרו השוטרים כ-32,000 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ. בימים האחרונים ביקרו שוטרים בכל רחבי הארץ גם באלפי בתי עסק שונים, בשווקים, במרכזי הקניות וכיו"ב, כשרובם המוחלט של בעלי העסקים, קיימו והקפידו על ההנחיות במלואן. נוסף למאמצי הסברה משמעותיים המתבצעים בשטח, המשטרה סגרה עד כה 55 בתי עסק באמצעות צווים בגין הפרת התקנות באופן בוטה.
נשמעים להנחיות – מצילים חיים! המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. חל איסור מוחלט על הפצה ושרשור של מידע כוזב שכל תכליתו לזרוע בהלה בקרב הציבור. מידע רלוונטי ומוסמך, לרבות עדכונים והנחיות רשמיות, יופצו רק על ידי הגורמים המוסמכים לכך.
לצד ביצוע כלל המשימות המוטלות לפתחה של המשטרה בהקשר של הביטחון השוטף, אכיפת החוק ושמירת הסדר הציבורי, משטרת ישראל תמשיך לסייע למשרד הבריאות במאמץ האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף ככל שיידרש, הכול במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו.
צילום: דוברות המשטרה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.