המשטרה פועלת לבלימת הקורונה

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אישר את פקודת המבצע הארצית של משטרת ישראל לפעילות מיוחדת ואכיפה במצב של הנחיית הדרג המדיני על הטלת סגר מלא לצורך בלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל- כך זה יראה.
משטרת ישראל ערוכה להמשך המאבק הלאומי בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל והחרפת המגבלות ע״י משרד הבריאות עד כדי הטלת סגר מלא על מדינת ישראל. בהתאם, בתום עבודת מטה יסודית בחטיבת המבצעים של המשטרה, גובשה פקודת מבצע ארצית שתופעל מיד בעת החלטת הדרג המדיני על סגר לצורך מימושו.
מ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אישר את הפקודה המשטרתית המתווה את דרכי הפעולה והשיטה בה תפעל המשטרה במידה ויוחלט על הטלת סגר. בהתאם לפקודה, המשימה העיקרית של משטרת ישראל בסיוע צה"ל ובשתוף פעולה של הרשויות המקומויות וארגוני החרום וההצלה הינה לבצע פעולות פיקוח, מניעה ואכיפת הגבלות תנועה, שמירה על הסדר הציבורי, טיפול בארועי תגובה וביצוע פעילות חסימה בצירי התנועה, בהתאם לדרג המדיני והמצב המשפטי שיוכרז לשם צמצום התפשטות מגיפת הקורונה בישראל.
מ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן אמר: *״משטרת ישראל ערוכה ומוכנה לכל משימה שתוטל עליה על ידי הדרג המדיני מתוקף אחריותה לשלום הציבור ובטחונו. זוהי תקופה מאוד מורכבות עבורנו כמי שנמצאים בחזית המאבק הלאומי במאבק במגפת הקורונה והשיא עוד לפנינו. גודל האחריות המוטלת על כתפנו היא עצומה, להמשיך ולפעול מתוך מקצועיות ואחריות לבצע את המשימות ולעמוד באתגרי השעה על הצד הטוב ביותר. הציבור מצפה מאיתנו שנהיה שם בשבילו, שנשמור עליו, שנגיש לו את העזרה והסיוע הנדרש – וכך נעשה. אני מצפה מהציבור להמשיך לגלות משמעת אזרחית, אחריות אישית וערבות הדדית – רק ביחד, במאמץ משותף, נצליח לבלום את התפשטות הנגיף״.
כך זה יראה: תחנות המשטרה ברחבי הארץ בסיוע כוחות תגבור ייעודיים וצה"ל, יתפרסו בחלוקה לרובעים, לצורך ביצוע משימות פיקוח, מניעה, אכיפה ותגובה, שיפעלו לאכיפת מגבלות התנועה.
בתרחיש של סגר תוגבל משמעותית התנועה של הציבור והמשטרה תפעל בשיטה מבוזרת של חלוקת הכח לישובים ובתוך הישובים תוך פילוח לתאי שטח קטנים יותר.
הרעיון המבצעי הינו שתחנת המשטרה בסיוע כוחות תגבור ייעודיים וצה"ל, תפעל בפריסה רחבה בכוחות קטנים ובחלוקה לרובעים, לביצוע משימות פיקוח, מניעה, אכיפה ותגובה של הגבלת תנועה וארועים בגזרתה, בחלוקה ל-4 כוחות – שגרה, פיקוח ומניעה, סדר ציבורי ומחסומים בכניסה וביציאה מערים וישובים.
משטרת ישראל תהיה ערוכה ככל שידרש לבודד ישובים ולמנוע תנועה בצירים ובאזורים שיוכרזו תוך פיקוח ואכיפת צווי משרד הבריאות על הגבלת תנועה במרחב הציבורי, מניעת גישה למקומות התכנסות המוניים, טיפול בארועי סדר ציבורי, אלימות וונדליזם, ביצוע פעילות במוקדים ציבוריים ובאזורי תעשייה למניעת עבירות רכוש.
פריסת הכוחות תהיה בחלוקה לרובעים ייעודיים משימתיים בסדרי גודל קטנים, ובמרחקי בטחון אחד מהשני, בכל רובע בהיקף מתאים לתא שטח.
בכל רובע יהיה קצין שייפקח, ניידות ייעודיות ממוגנות, כח תגובה לארועי סיור, כח לפיקוח ואכיפת "הגבלת התנועה" ואיסור ההתכנסיות/פתיחת עסקים.
תתקיים פריסה רחבה של אגף התנועה של משטרת ישראל, תוך דגש לצירים מרכזיים ולצירים בין עירוניים, סביב מרכזי קניות פתוחים, בנקודות חיכוך, בפאתי ערים שהוגדרו כ"מבודדות איזורית", בחסימות לערים בכניסות על כבישים בין עירוניים.
האכיפה תתבצע בהתאם לסמכויות שינתנו למשטרה בתרחיש זה, בהתאם לתקנות והוראות החוק.
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.